Kaarten maken uit kalenderplaten


Hetty las mijn blogpost dat ik niet zoveel vooruit had dit keer.. En bezorgde me deze leuke blogpost.
Mooi idee en goed uitvoerbaar.. Ik heb er  niet veel aan toe te voegen, behalve dat ik met andere ogen naar kalender platen ga kijken. Voor de rest spreekt het voor zich.


Hallo Elizabeth,
Ik was al van plan je onderstaand onderwerp eens toe te sturen. 
Kijk maar of je er iets mee kunt




We houden van hergebruik en hoe jammer is het vaak niet om oude kalenders weg te gooien.
Heel simpel kun je natuurlijk een stukje uit de kalenderplaat halen en op een kaart plakken.
Om te weten welk deel van de plaat het mooist is heb ik ooit eens sjablonen gemaakt.
Kun  je ook makkelijk zien of er één of twee kaarten uit kunnen.
............

De nieuwe kalender heb ik gebruikt als voorbeeld.
Het beste is om foto lijm te gebruiken. En verder is een papiersnijder wel makkelijk.


Eerst het plaatje ruim uitsnijden, dan op het papier passen en bijsnijden.


Een randje staat ook wel leuk en de echte kaartenmakers kunnen daar natuurlijk erg mee variëren. Ik hou het zelf vaak maar simpel.

Groeten,
Hetty van der Steeg


Dank je wel Hetty.... gezellige plaatjes en mooie kaarten. 





Reacties

  1. Tja, soms is het gewoon heel simpel, je moet het alleen even "zien".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hangt ook een prachtig plaat van een kalender achter een passepetout, kreeg met mijn verjaardag nog een compliment erover. Het is een mooi idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ben ik in deze knutselwereld terecht gekomen maar dan met stukjes uit m islukte aquarellen.Eerst knipte ik daar stukjes uit, later bedacht ik dat er iets beters mee te doen zou zijn en..... nu knutsel ik van alles en aquarelleer niet meer.
    Heb net 2 kalenderplaten uit de papierbak gevist.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee zeg!
    Prima hergebruik natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja leuk! Ik doe dat met mooie plaatjesboeken die ik bij de kringloop koop :) gisteravond ook weer 7 kaarten gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten