Denim tassen

Er is er weer één... Een tas compleet. 

Dit is de voorkant...



En dit is de andere voorkant...of de achterkant...net zoals je het hebben wilt.


En zo gaat dat...:

Er worden allemaal lapjes aan elkaar gestikt.
Daarna wordt de vorm geknipt, die de tas moet hebben.


Ik wil graag aan de bovenkant een goede strook om de rits in te zetten.
Bij de vorige tassen zit de rits bovenin....
Bij deze komt er een strook die ook naar binnen valt, waardoor de rits iets verzonken ligt. (ik probeer graag iets nieuws).


Voordat die strook eraan gezet wordt... wordt eerst de voering geknipt en er wordt alvast een extra binnenvak op genaaid,.


Dan wordt de rits aan de extra strook vastgezet.
Hieronder zie je hoe één rits deel vast gestikt is tussen de strook en de voering. De bovenkant van de rits ligt tegen de voering aan...die klapt om als de strook vast zit aan de tas.


Zo dus:


Als je dan de strook aan de tas naait, zie je dit.... tasdelen, met strook eraan waar een rits in zit en waar de voering al aan vast zit.



Als je nu de goede delen van de buiten stof op elkaar legt en de voering dus ook, dan kun je rondom stikken.... de bodem van de voering houd je open om te keren. (zorg wel dat de rits iets open staat)

Ziet er best leuk uit eigenlijk....


Strijk de strook om... 


Versier je tas... met wat je hebt!



En je kunt er mee op stap.


Is het nou nog te ingewikkeld? 

Deze tas is te koop.

Reacties

  1. Dank voor deze duidelijke uitleg!
    Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!! Mijn dochter wil ook graag zo'n tas, misschien moet ik toch eens aan de slag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hij is superleuk!
    bedankt voor de uitleg.
    groetjes,
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tas, ik bewaar ook altijd van alles en als ik eens een heldere bui heb, maak ik er weer wat anders van,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten