spiegel als "tafelkleedje"

Af en toe heb ik een spiegeltijd.....
Dat klinkt wel filosofisch, maar het is letterlijk.... ik heb iets met spiegels (en glas, maar dat wisten jullie al)

Toen ik een tiener werd, kreeg ik van een tante een spiegel voor op mijn kamer kado. Achterop had ze geschreven: 

"wie altijd in de spiegel ziet 
en zich met schoonheid vlijt, 
die kent de ware schoonheid niet, 
maar streeft naar ijdelheid". 

Waarom gaf ze me die spiegel met zo'n tekst? Dubbel, maar wel leuk. Ik heb dus iets met spiegels en met glaswerk.


In mijn spiegeltijd komt er een poosje een spiegel op tafel... 
het liefst met een geslepen lijst. Daarop stal ik wat glaswerk uit. 
En dat is gewoon om van te genieten.






Deze spiegel kwam ik trouwens samen met een andere langere tegen bij het grof vuil. Ik ben van mijn fiets gestapt en heb de spiegels het laatste stuk naar huis gelopen.

Wat halen jullie van "de straat" vandaan?

Reacties

  1. Leuk zo'n creatie op een spiegel.
    Toen we in het dorp woonden heb ik eens een plantentafel bij het grof vuil weggehaald. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Elisabeth..
    Wat een leuke post zeg...Ik heb me voorgenomen om dingen meer te gaan hergebruiken..Ik heb het schaapje als eerste onderhanden genomen zoals je in mijn bericht hebt gezien..En wat ik van de straat haal?? Heel wat dingen moet ik zeggen..zoals 2 prachtige kandelaars..ik heb ze in een post staan rond kerst vorig jaar.
    Fijn weekend en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk he, spiegels. En idd een erg leuk idee om ze af en toe op tafel te leggen m et wat moois erop.

    Wat wij van de straat halen?? Weinig, we wonen in een heel klein dorp en daar is echt nooit wat te vinden. Mijn schoonouders daar in tegen wonen "tegen de binnenstad" aan en vinden van alles, van kattenbak, tot wijnrek, tot kastjes, tot lampen, tot dekens, tot.....GELD (lege flessen, nemen ze mee, leveren ze in en stoppen het geld in een potje, afgelopen jaar was dat bijna 35 euro!)
    Ik bedoel maar, "Het geld ligt op straat"
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. alles wat ik wil hebben of waarvan ik denk het te verkopen. prachtige lampen laatst, heb ze schoon gemaakt en verkocht, 40 euro winst. :-) kapstok kleden, vintage kapstokken, kleed gewassen, alles verkocht voor 50.-- pure winst. Dat heb ik niet iedere dag hoor hahaha een paar keer per jaar :-) heb nu nog een muziekstandaard boven op zolder, met twee pinnen voor grote kaarsen, ook weer zo'n leuk ding !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuk idee, zo'n spiegel als tafelkleed.
    Een kennis van mij hier op het eiland heeft haar hele huis ingericht met enige spullen die allemaal van de vuilnisbelt afkwamen. Ik heb nog nooit zo veel geluk gehad met dingen vinden op straat.Of misschien heb ik het oog ook niet voor, dat kan natuurlijk ook.
    Hartelijke groet, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die uitstalling op die spiegel. Lijkt net ijs. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, ik heb ook wel wat met spiegels hoor en in onze Boelschuur hebben wij het glaswerk ook op spiegels staan. Staat prachtig. Groetjes en een goede week, Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten