huisjes van melkverpakkingen

Het is weer een fris nieuw jaar en we gaan er hopelijk met goede moed tegenaan.... ik denk dat de kerstboom bij de meesten wel de deur uit is en de ballen weer in hun dozen op zolder achter het schot liggen.

Vlak voor kerst kreeg ik dit mooie idee (+ foto's daarvan) binnen. Hettie maakte van kartonverpakkingen allemaal lieve lichthuisjes.


Ik vind ze heel mooi en zie ze niet alleen als kerstversiering maar juist voor nu... De donkere dagen zijn nog niet voorbij... de kaarsen zijn we misschien wel een beetje zat.
En waarom zouden we dan niet deze "sneeuw"witte huisjes neerzetten?



Hetty gebruikte letlampjes zodat ze niet met draden zat... maar je kunt ze ook over een snoer met lampjes heen zetten, denk ik .

Reacties

  1. nou dat is nog eens leuk bedacht ! ben zelf ook niet dol op snoeren maar een led snoer of losse lichtjes is een idee. Wat een werk al die huisjes maken. !! Super !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zo'n kartonnen dorp. Je kunt wel zien dat het met veel aandacht is gemaakt. Helaas heb ik niet zo'n mooie schouw maar op een vensterbank zullen ze zeker niet misstaan... ik ga pakken sparen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er gezellig uit! Ik heb één zo'n huisje, gemaakt naar een idee van het blog Treeoflifehomemaking. Zij gaf de tip van losse lichtjes van de Xenos, die flakkeren een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze mooi en zo verschillend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee en het kan zeker goed in deze tijd van het jaar....
    Groetjes, Daphne.
    PS: Met LED verlichting krijg je een wat witter effect, ik vind dat gele persoonlijk wat gezellioger staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een hartstikke leuk idee. Die huisjes zijn in de winkel best wel duur en nu heb je een heel stadje voor bijna niets! Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel gaaf, dit is echt iets voor mij, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oww wat mooi in 1 kleur!!!
    ik heb dit soort huisjes wel eens gwmaakt.. heel lang geleden met kinderen, maar dan geverfd.en zonder lichtje.gewoon om mee te spelen met bv autootjes.
    ik vind deze veeeeel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! I was pleasantly surprised to see your link on The Shabby Creek Cottage. My husband is Dutch and my Dutch language skills are only slightly better than our four-year-olds, but I had to stop by and see what you were making. Such a great way to use your old milk and hagelslag cartons!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten