hoesje voor je mobiel of fototoestel maken

Ook mijn generatie is om... we hebben een mobiel. 
Zo'n kek hoesje vind ik wel aardig, maar maak het liever zelf.
Dus maar wat lintjes bij elkaar gezocht en wat gehaakt.


En er was nog iets:
Een paar jaar geleden had ik voor mijn verjaardag een nieuw fototoestel gekregen, met een verkeerd hoesje.
Daar baalde ik zo van (van dat hoesje) dat ik vond dat ik dan zelf in 5 minuten wel zo'n ding kon maken.

Van een restje leer van een oude jas van mijn schoonvader  zie hier over die oude jas had ik al een paar dingen gemaakt...en in een paar minuten zat het meest simpele hoesje in elkaar. Recht toe, recht aan. En het gebruik ervan is me heel goed bevallen. Het hoesje is iets dieper, zodat mijn camera er een paar cm in verdwijnt. Maar het is open. Zo zit het in mijn tas... Ik vis het er direct uit als ik het nodig heb en het zakt er ook zo weer in. Wil ik het in mijn hand houden dan houd ik het beet bij de bovenkant, als een soort tasje.



Maar door al dat intensieve gebruik ging de binnenkant van dat hoesje brokkelen met als gevolg een vieze lens (zie foto boven). Tijd voor een nieuw hoesje.... dit keer uit een oude leren bloese van een vriendin. Ik heb weer een hoesje wat jaren mee kan. Niet spectaculair, maar dat hoeft toch ook niet. Eenvoud is kenmerk van het ware (en handig).



Reacties

  1. Heel herkenbaar tasje. Maar dat leren gevalletje vind ik ook heel erg mooi.
    Even een vraagje? Heb je het gewoon onder de naaimachine door gehaald met een speciaal voetje, of zijn er nog andere truckjes voor. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd: ik hou ook van eenvoud. Je hoesje is heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gsm's zijn ook niet echt zo mijn ding...ik hou het bij een heel simpel modelletje. Net als je leren zakjes, die zijn heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi hi, je zult het gauw leren hoor, dat WattsAppen en internetten enzo.

    Je hoesje is mooi en handig tegelijk. Ik hou wel van dat eenvoud, alhoewel ik je telefoon hoesje ook te gek vind.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten