flessen schilderen of beplakken

Grootse plannen had ik....
Want ik had foto's gevonden van geschilderde flessen... Zo leuk.
Onderaan deze post zie je er één van.

Ik had wat verf... zou wel lukken, dacht ik. Boven op mijn ateliertje gingen de lampen aan, touw erbij, schaar, fles, water en de verf die ik had; oei dat was geen acryl zoals ik dacht, maar plakkaatverf.
Kwasten pakken en een toiletrol.
Zo ging ik aan de slag.. Eerst die fles omwikkelen met touw, dan kon ik tussen het touw verven. Als je het touw weg haalt, dan blijven er open lijntjes open.

Maar de verf hield niet, werd strepig of liever gezegd; kliederig.
Geen goed idee dus. Touw er weer af... fles schoonmaken met toiletpapier en water. (voordeel van plakkaat..gaat er zo af).

Overnieuw:
Bloemen schilderen dan maar.... nee dus... dat lukte me ook niet.
Dit werd een voorbeeld voor wat we konden doen op de inloopochtend, dus het moest wel door iedereen gedaan kunnen worden...niet dus. Wat een troep!

Als ik nou eens met lijm bloemenlijnen maakte...en als ik dat dan liet drogen en als ik dat dan inschilderde met verf....



Maar ook dat mislukte grandioos....De verf hield gewoon niet....nee natuurlijk niet. Die fles kon zelfs de container in...niet meer te redden.
Wat dan? Wat liet ik mijn medeknutselaars dan doen die donderdag?

Ineens ging er een lampje branden. Mijn oorspronkelijke plan was felgeschilderde flessen.
Ik had nog plakfolie liggen van Elianne... Dan maar plakken. En dat vond ik leuk om te doen. Eerst een RETRO fles:




Maar niet iedereen houdt van RETRO... dus ook nog een FLOW potje...

Donderdagochtend werden er heel wat flessen en potten geplakt. Hier een greep uit de collectie.





Als ik deze flessen wil gaan schilderen zal ik andere verf nodig hebben en meer materiaal... volgende keer beter.


Reacties

  1. Wow, ziet er wel erg vrolijk uit. Eind goed al goed. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja.. goed materiaal is het halve werk. Wel goed opgelost; de flessen en het potje zien er piekfijn uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beide ideeën zijn erg leuk! Gelukkig heb je een alternatief gevonden. Wat een stress kan het geven als je op 't laatst nog op zoek bent naar een uitvoerbaar idee (ik spreek uit ervaring...). Ik ga binnenkort weer eens een sieraden-workshop geven in de kerk. Dat heb ik vaker gedaan, dat scheelt!
    Dank je wel voor de complimenten voor de stempel van mijn dochter, ze wordt helemaal blij én verlegen van die complimentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk zeg! Jammer dat je eerste sessie niet lukt!

    Mijn zus had vroeger een groen fles met stipwerk. Volgens mij deed ze het met de achterkant van een spijker. Allemaal vrolijke kleurtjes, die samen een groots motief maakten. Misschien een idee voor iemand met als jij ( met je gouden vingers). Fijne dag. De zon is hier achter een wolk gekropen. Brrr ... ineens lijkt het veel kouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja alles staat of valt met goed materiaal, maar je hebt het mooi opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig heb jij altidj nog wat ideetjes achter de hand ;-)
    leuk hoor, die "plak-flessen", wat een gezelligheid weer.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat een leuk idee!!! Ik ben blijkbaar toch volger... grrr computers daar snap je niets van! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten