Sjaal met kralen

Ik volg die modes rond sjaals met enige fascinatie. Ik doe ook niet gauw iets weg, want vroeg of laat past het ergens bij of wordt het weer modern.

En ik kijk ook graag naar wat een andere vrouw draagt..... zo kreeg ik de sjaal van Gerda in het visier.
Die kun je namaken!  Dat is nog eens leuk.
Ze was zo goed om 'm even af te doen en te laten fotograferen.


Zoals je kunt zien, is het tricot. De stof is in een lange brede reep geknipt en niet eens omgezoomd... als je er iets aan trekt, krult de rand vanzelf naar binnen.

Vervolgens zijn de uiteinden in lang reepjes geknipt met aan die reepjes hier en daar kralen.
Goed idee en goed uitvoerbaar.


Ik ga het een keer proberen. 
Dan heb ik weer een item in mijn collectie.

Hoe dragen jullie je sjaals en waar "val" je voor?



Reacties

  1. Eenvoud is altijd mooi, ik maak zelf ook altijd een nieuwe sjaal bij een nieuwe jas, met de bezemsteel haken, dat ken je vast, ook wel Peruaans haakwerk genoemd. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog steeds mijn bordeauxrode sjaal die ik ook naar de middelbare school om had, en ik doe hem niet af. Dus een gewone wintersjaal voor buiten draag ik bij alle kleding. En ik krijg heel vaak complimenten omdat het zo leuk staat.

    In het knopen van sjaals zit trouwens ook mode, maar het één staat beter dan het ander. Kun je ook weer combineren met je shape. Zo moeten vrouwen met een grote buste de knoop zo laag mogelijk dragen..
    kun je wel weer een hele conversatie over houden haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooie sjaal, met die kraaltjes. Ik houd vooral van sjaals die niet kriebelen ( voor binnen dan). Ga ik naar buiten dan vind ik een colsjaal leuk of een gebereide. Mijn dochter heeft een camelkleurige met grote pompoenen. Die ben ik aan het namaken. ( zie fotoblog) deze week kkomt hij wel af. Sjaals: altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb toevallig gisteren nog 2 sjaals gekocht, bij Jensen. Zwart als basiskleur met andere vrolijke kleuren erbij. Het zijn wel grote sjaals en eentje is vast genaaid zodat het een col is. Ik ben dol op sjaals, ze maken het "af" en ik vind het ook lekker warm in mijn nek. Ik heb weet ik hoeveel van die dingen maar veel draag ik niet meer. Ik zou er ook nog andere dingen van kunnen maken: knuffels, geurzakjes of aplicaties. Maar ik doe ze niet weg. Deze is heel erg leuk en inderdaad goed na te maken. Even een avondje met kralen op de bank en voilà, klaar is de leuke sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee, zo'n sjaal. Ik hou van veel kleurtjes, daar combineer ik veel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb een hele grote doos vol met shawls..die ik ook soms als hoofddoek draag. of stola als het savonds koud is binnen.en ik draag ze ook swinters onder mijn jas.. lekker warm.
    ik vind gebreide sjaals en cols erg leuk om te zien bij een ander.. maar ik zou ze nooit dragen.. te warm.. te dik..te kriebelig.
    ik heb grote vierkante en langwerpige shawls van zachte en soms glimmende zijdeachtige en katoenen materialen in alle kleuren van de regenboog, dus bijpassend bij alle outfits.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten