letters van het verpakkingsmateriaal styropor

Styropor wordt regelmatig gebruikt om dingen te verpakken. Denk aan het vastzetten van een nieuwe televisie of computer in een kartonnen doos.

Het is piepschuimachtig spul.

Hetty kwam op het idee om het in stukken te snijden en er letters van te maken, die je weer kunt bekleden.


Goed idee, toch?
Snijden is best nog wel lastig, denk ik...je hebt er wel een scherp mes voor nodig.



Ik herinner me nog, dat mijn vader er vroeger al mee werkte. Ik kan me zo niet meer herinneren wat hij er precies van maakte... maar wel dat hij het sneed met een  gloeidraad. Daar had hij een apparaat voor gemaakt.


Maar ja; gloeidraden hebben we niet in onze knutselkamers... dus snijden maar.
En als je dan zo'n resultaat tevoorschijn tovert als Hetty voor elkaar heeft gekregen, dán kun je wel echt tevreden zijn.
Ik vind het leuk!

Reacties

  1. Ik word altijd gek van dat verpakkingsmateriaal maar op deze manier kun je er nog iets positiefs mee. En je kunt ook lekker groot werken... ik vind het ook leuk!!! Welke lijm heeft Hetty gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk weer.
    Dit betekent dus ook dat je er andere voorwerpen mee kunt maken... wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal super, al die rommel, want dat is het toch krijgt op die manier een goeie bestemming. Daar wordt ik altijd blij van. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De hobbylijm hield niet goed. Hat spul is wat steviger dan schuimplastic, maar er ging wel een naald door, dus gewoon met een draad vast gezet. En de stof erom heen zorgt wel voor stevigheid.
    Heb geen account, maar anoniem werkt goed heb ik gemerkt.
    Groeten Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt leuk!
    ik heb het wel eens in mijn handen gehad, maar kon nooit bedenken wat ik ervan wilde maken.....
    Dacht dat het niet te snijden was, maar dat kan dus wel.
    Leuk, leuk, leuk.
    Mijn man zal echter zeggen...."ALWEER iets om NIET weg te gooien"!! (hi hi)
    Fijn weekend, Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb gehoord dat `t goed te snijden is met `n elektrisch mes, dus als je dat nog hebt liggen : proberen maar! leuk idee! Klavier

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten