stempels maken

Stempelen is een rage... daar zijn we het volgens mij allemaal wel over eens.
Er zijn heel wat stempels te koop, maar er wordt ook volop geknutseld om stempels te maken.

Vroeger op school stempelden we met gesneden aardappels. En nu worden er gummen gegutst.
Met dat laatste moet ik ook nog eens aan de gang... maar dan is het vinden van een gum en het kopen van een gutssetje wel handig.
Beiden heb ik niet.. en zomaar een duur gutssetje kopen, doe ik ook al niet.

Wel loop ik te verzinnen wat dán haalbaar is voor mij.



Nu zijn er van die "wondersponsjes" (ideaal voor vuile oppervlakten schoonmaken.-behalve geverfde of kwetsbare oppervlakken. Beslist de moeite waard om uit te proberen. Ik ben er tenminste enthousiast over, dus deze tip is extra)


 En -dacht ik- je zou er ook makkelijk vormen uit kunnen snijden. 
Dus dat heb ik eens uitgeprobeerd..
En dat kan. 
Tekenen op dit materiaal gaat niet... ik heb de vorm gestippeld met een marker.


Met een scherp mesje trek je zo de contouren langs de vorm die je hebben wilt.
En snij je de diepte weg.


Als je dan inkt dept op de afbeelding en het afdrukt dan heb je een afbeelding.
Het is een kwestie van even uit proberen waar het geschikt voor is. Maar leuk is het wel om te doen.
Succes ermee.


Reacties

  1. Hai Elizabeth!
    Slimme oplossing en wat ik nu juist zo leuk vind is dat je nog een klein beetje inkt buiten het figuurtje, om te zien krijgt.
    Groetjes,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die sponzen ken ik helemaal niet...ben ik nu een ontaarde huisvrouw?
    Ach eigenlijk wist ik al dat ik dat was, haha.
    Leuk dat je allerlei eigen gemaakte low-budget dingen kunt verzinnen die net zo leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook van die sponzen. Kosten bijna niks bij de Action. Doe er eigenlijk weinig mee (tja), maar met dit idee van jou worden ze steeds interessanter ;-)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het wonderbaarlijk hoe jij je plannen op de meest low budget manier weet uit te voeren!
    Ik had nog nooit van die sponsjes gehoord maar zo te zien werkt het wel... leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Goed idee.

    Vroeger heb ik heel veel gestempeld. Als kind dan. Met letter stempels.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten