opbergmandje; restjes stof opmaken

Eindelijk is een wens van mij in vervulling gegaan....ik heb een borduurvoetje aangeschaft voor mijn naaimachine.


Dat was ik al jaren van plan, maar het kwam er nooit van want het is toch een hele uitgave.
Ik ben wél eens zomaar een winkel in gestapt.. om er één te bestellen; die konden ze niet leveren.
Weer op een ander moment een winkel ingestapt... "ja mevrouw, voor welke machine"  
Dat wist ik wel. Ik heb een Bernina. 
"Typenummer?" oei... dat wist ik niet, maar dat moet je natuurlijk wel weten.

Pas geleden was er in Utrecht de Crea beurs. En één van mijn missies was: het naaimachinevoetje bestellen. Ongeacht wat het kostte. Anders komt er nooit wat van.

Eén van de eerste kramen die we zagen, was de Bernina stand! (gratis reclame mensen... of schuift het wat?)
Ik kon eindelijk dat voetje bestellen.


Deze viel het pakketje op de mat.  

Gauw naar mijn machine om het te proberen.... dat is natuurlijk altijd spannend. Maar het lukte.
Ik heb een stofje uit de kast geplukt om vrij te borduren. Dat moet ik wel oefenen, merk ik, maar het wordt leuk om te gaan doen.


De snelheid moet ik onder de knie krijgen, maar als ik een beetje oefen, kan ik het wel.
Ik heb van het lapje een opbergzakje gemaakt... met een mooie voering van een restje galajurkenstof.
En aan de achterkant heb ik twee ringen gemaakt, zodat ik het op kan hangen.
Eens kijken waar ik het neer hang.



Reacties

  1. Heel erg mooi gemaakt.

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Elizabeth, ik kwam het ook eens tegen dan hadden ze eerst contouren met de machine gemaakt en toen met een paar toefjes verf ingekleurd. Je kan er veel kanten mee op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o gaaf mam! Super dat u het gewoon heeft gekocht. Nu flink aan de oefen, en dan gaan we vast heel mooie resultaten zien.
    Dat opbergmandje is er mooi geworden, gave kleuren combinatie en mooie stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk opbergzakje.
    Heeft aan twee kanten effect bij opruimen. En als ik de bovenstaande reactie zie is er vast al een liefhebber.
    Fijne dag, groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Die papieren poppetjes voor het raam op je header heb je daar ook een blogje over geschreven hoe je die moet knippen?

    http://kostbaar.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb nog nooit van borduurvoetjes gehoord, maar dat je er leuke dingen mee kunt doen is me nu wel duidelijk!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwwwww, mooi zakje hoor.
    Succes met oefenen.
    Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten