minituintje van mos


Mos... daar ben ik gek op. Ik weet nog dat alle "Tuinboeken" voorschreven hoe je mos moest "verdelgen"
uit je gazon... en hoe je je stoeptegels kraakhelder kunt houden. "Waarom??" vroeg ik me af.
Want wat is er nou verkeerd aan mos? Dat is zó mooi!



En al die verschillende soorten alleen al.
Het voelt als een cadeautje om het aan te raken. (blote voeten)
Dus koesterde ik mijn mosjes... en als ze er waren, stak ik ze wel eens af voor op de aarde van de kamerplantenaarde...
Bah, zullen sommige van jullie wel denken. Beestjes...
Maar dat valt heel erg mee. Ik heb er nooit last van gehad..
Trouwens, als je bloemen uit je tuin op tafel zet, kruipt er toch ook regelmatig iets uit, of niet soms.

Zondag uit de kerk liep ik lekker na te praten met mijn man en zag kostbare stukjes mos tussen de tegels.
Ik kon het niet laten en tikte er tegenaan met de punt van mijn schoen.
Het zat los! Dan moet je het oprapen en meenemen! Ja toch?


Dus nu ligt het op een "theezakjes schoteltje" als een soort minituintje mooi te wezen.
Wel vochtig houden anders is het zo weg.

Omdat er nog wat mooie bloemetjes aan een boeket in de kamer zaten, het ik mijn minituintje even kompleet gemaakt....Gaatje prikken en bloempjes erin steken.


Mooi he, zo'n mini(n)atuurtje.

Reacties

  1. Wat een gezellig gezicht zo'n mini tuintje op je tafel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk hoor. En ik ben het er helemaal mee eens: niet verdelgen, pgg alleen van dat woord lopen de rillingen al over mijn rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja lief! en mos hoef je niet te maaien, ik snap niet waarom we geen gazonnetjes van alleen mos hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mos is mooi, bij mij mag het ook gewoon zijn gang gaan in de tuin.
    en je minituintje is erg leuk ☺
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, wat lief zo'n tuintje in je schoteltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Elizabeth!
    Wat een schattig minituintje, ik hou ook van mossen en onkruid. Niet alles hoeft altijd maar aangeharkt te worden, de natuur zorgt zelf voor schoonheid.
    Fijne dag,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten