houten draaimolen.


Foto uit de oude doos.

Elianne moest met houtbewerking op school een keer een draaimolen maken.

Het principe is vrij eenvoudig, maar het uitvoeren, daar heb je wel gereedschap voor nodig.

Als je de molen ronddraait, blijft het losse deel met paardjes nog een poosje slingeren.
Ze heeft het indertijd in zoete kleurtjes geschilderd.


Je ziet het bijna niet, maar onderaan schuilt een blauwe ronde voet net achter de rand van de bank.
Het enige wat niet zo goed was, was dat de touwtjes scheef hingen.
Ik heb geen idee waar dit ding is gebleven. Het is al weer een jaar of 19 geleden of zo.
Kijk maar naar dat stoffen eendje dat er naast staat... heb ik toen zelf nog gemaakt. Die dingen waren in de mode.... ganzen en eenden van stof gemaakt. Ik heb nog ergens een patroon daarvan. Zou nu niet eens misstaan in onze huishoudens.
Hebben jullie nog oude foto's van werk van toen?

Reacties

  1. Mooi! Ik hou van dingen die kunnen bewegen ... Is fascinerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ben ik ook weer eens. Wat een leuk draaimolentje, schattig, jammer dat je niet meer weer waar het is. Zo'n eend heb ik ook in huis gehad, inderdaad, die waren toen in de mode. Had de schoonmoeder van mijn zusje voor me gemaakt... en waar het ding gebleven is... ik heb hem niet meer gevonden tijdens de verhuizing nu ik er over nadenk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet nog dat wij op school ook iets van hout moesten maken, dat kon bewegen. Ik heb toen een schildpad gemaakt, wiens kop er tekens uitkwam, als je hem rolde. Zoveel leuke dingen om te maken. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten