winterjas opgeknapt.. ik recykleer

Mijn man vindt het maar niets dat ik het vertel:  dat ik iets gescoord heb bij een kringloop of tweedehands zaak..
Zoiets kun je best voor jezelf houden natuurlijk. 
Maar dat is het 'm nou juist: het is zo leuk!
Een soort overwinning of zoiets.
Dus vertel ik het toch vol trots aan een vriendin, aan mijn kinderen, aan een kennis: kijk eens, en weet je hoeveel dit me kostte?
Tja, hij heeft natuurlijk wel gelijk.
Daarom zal ik dit keer de prijs niet noemen. Die is lekker laag...


Ik heb een jas gescoord. Een winterjas die dik is, die leuk is en die van die gezellige details heeft, waarover is nagedacht. Daar ben ik gek op. Ik heb al in de winkels rond gelopen met het idee: 
Als ik dé jas tegen kom en het is niet al te gek, dan koop ik dit keer dé jas. Want ik heb de laatste twee jassen bij "goedkopie" gekocht. Daar is niets mis mee. Heb er plezier van gehad voor een zacht prijsje, maar er hangt dit keer geen leuke. Bovendien zijn ze niet echt warm.

In de winkel heb ik dé jas dus nog niet gevonden.
En toen kwam ik bij een tweedehands winkel.
Ja hoor, daar hing die! En hij paste en ik vond 'm leuk en hij was betaalbaar en dus nam ik 'm mee.
Maar ik zag ook wel, dat het iets sleets was... de mouwen waren ooit afgeknipt en gezigzagd.
Thuis bleek er een scheurtje te zitten in de zoom. 
Lekker gewassen aan de lijn kon ik 'm nog eens bekijken. 
Wat zou ik ermee doen?

Gelukkig was er nog een restje leer over van de leer-expirimenten van de laatste weken.
Laat de binnenkant (suede) nou matchen qua kleur! (de buitenkant niet....)


Zo zit er nu een leren randje aan mijn zoom en brede leren manchetten aan de mouwen.


Iedereen die me nu ziet en dit gelezen heeft, weet hoe de vork aan de steel zit.
Ik vind het grappig... de hele wereld mag meegenieten met mijn overwinning.
Ik recykleer nou eenmaal graag, vooral als het lekker warm en zacht voelt.

Reacties

  1. Whahahaaa, wat een leuk verhaal.
    Enne.,......wat kun je blij zijn he, met iets "nieuws"!!!!
    Je hebt er weer meteen je eigen draai an gegeven (noodgewongen, maar dat geeft niks) door er stukjes suede op te zetten. Hij is geweldig, als jij hem niet gekcoht had, had ik het gedaan ;-)
    WARME groetjes, Daaphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuke jas! En ik kan er ook altijd driedubbel van genieten als ik iets goedkoop op de kop tik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit mij volledig aan bij de vorige reacties. Geweldig toch als je een jas vind die helemaal naar je zin is en waar je dan ook nog een leuke "verbouwing" aan geeft.Ben gek op dit soort dingen. Mijn winterjas is ook 2e hands hoor.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij staat je goed en die reparaties zijn leuke details geworden. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juist leuk toch! Is het helemaal jouw jas geworden!!!! En ook ik vind dat leuker dan altijd maar kant-en-klaar kopen hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super!!! Wat een prachtige jas heb je en ik kan me heel goed voorstellen dat je hier trots mee rond loopt!. (En, ha, ha zo'n man heb ik ook, maar inderdaad dit is gewoon zo leuk!)
    Je hebt ook leuke oplossingen gevonden om de probleempjes op te lossen. Veel plezier met je nieuwe jas en koud zul jij het vast niet hebben deze winter!!(De reactie is wel wat lang geworden, volgende keer ben ik vast korter van stof!)
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk!!! ik noem ook altijd de prijs!! tot schaamte van mijn man... haha...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten