mooie kaarten, kartonverpakkingen en zaadjes

Er was eens een vrouw, die maar heel moeilijk dingen kon weggooien.
Koffie verpakkingen werden tassen, zelfs van chipszakken maakte ze tassen, kadolintjes werden gehaakt tot hoedjes en een verzameling kurken werd een prikbord.

Zo genoot ze ook een poosje van een mooie kaart en die moest dan eindelijk maar eens weg... dat deed ze niet.  Want dan kon je er toch iets van maken?



Vouw de kaart dubbel en plak de zijkanten met plakband vast.
Zo heb je een mooi mapje voor zaadjes. Schrijf de naam van de plant erop, anders weet je volgend voorjaar niet meer waar het zaadjes van waren.





En het werd nog erger... Als de panty's uit de verpakking haalde, dan stond ze daar met dat kartonnetje in haar handen te bedenken dat het eigenlijk wel een mooi kartonnetje was.
Tja... maar gelukkig maakte ze er dan gewoon iets van. 


Ik heb de binnenkant even onbeplakt gelaten om te laten zien dat het een verpakkingskarton is.. maar natuurlijk is het mooi om er een fijn papiertje tegen aan te plakken.

 


En zo kwam alles toch nog goed.

En wie nu denkt dat het een puinhoop was in het huis van die vrouw, omdat álles bleef liggen, die vergist zich.
Er hoeft geen tv ploeg te komen om op te ruimen.

Reacties

  1. haha, ja dat is ook mijn idee bij puinhoop, zolang er geen tv ploeg aan te pas komt doe ik het prima, tggg.
    Heel leuk die verpakkingen met een tweede leven. Dat is echte recycling. Way to go Lies!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En die vrouw ben jij??????

    Ha ha, mijn man zegt dat ook altijd: "als jij zo doorgaat kom je nog eens op tv".

    Leuk idee hoor, zo kan ik ook gewoon alles lekker blijven bewaren ;-)
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha leuk geschreven en ook een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Elizabeth!
    Leuk stukje en nog waar gebeurd ook?!....
    Maar soms móet je toch wel eens wat weg doen, anders wordt het wel een pakhuis? Heb juist vanmorgen met mijn dochter de kast met knutsel- en spellen bij haar opgeruimd, moet een kledingkast voor haar worden. Kom je ook heel wat tegen! Gaat toch het een en ander weg en naar de kringloopwinkel.

    Fijne dag!
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, wat een leuke recycling.
    Echt een leuk idee :)

    Groetjes Alissa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oww hier ook zo'n verzamelaarster.. ik weet nog dat ik een keer van een weekend weg terug kwam en mijn 2 oudste dochters hadden de keuken opgeruimd en o.a een vuilniszak toilet en keukenrolletjes hadden weggegooid en een vuilniszak met kartonnen dozen van verpakkingen.. ik wilde daar met de kleintjes van alles mee gaan maken.. ze snapten niet dat ik op zijn zachts gezegd.. uit mijn humeur was ahahhahaah
    alles is herbruikbaar is mijn motto!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten