sluitappeltje

Ouderen onder ons kennen het waarschijnlijk wel: een sluitappeltje.
Ik ben benieuwd of jongeren het ook kennen.


In ieder geval is het  er weer tijd voor.
En ik houd ervan om "herinneringen te maken"

Deze week waren onze kleinzoons bij ons. Gezellig een dagje over de vloer.
"Zal ik een sluitappeltje maken?"  dat is dan mijn vraag.
De jongste van de twee was er zo door gefascineerd dat hij 'm niet eens opat.. Het was té leuk om mee te spelen.

Eerst haal je het klokhuis eruit met een appelboor.. En dan snijd je de appel zigzag door. Voorzichtig proberen hoe ver je bent met open snijden, zodat er niets afbreekt..


De oudste nam er een hap uit en sloot het appeltje weer... Halloweenappel, was zijn conclusie.


Omdat niet alle puntjes exact het zelfde zijn, kan het appeltje maar op één manier worden gesloten.


En als het dicht is, zie je er niet meer dat het twee helften zijn.


Wie herinnert zich het sluitappeltje en wat voor verhaal hoort erbij?

Reacties

  1. Sluitappeltjes kende ik nog niet, maar ik ga het zeker onthouden. Ze zien er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeft u die voor ons ook gemaakt?? Kan ik me niet herinneren. leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Elizabeth!
    Ik kan het me nog wel herinneren dat mijn oma dat voor me deed, maar ik ken er geen bijzonder verhaal bij. Ken je die ook van het kaboutertje in de pinda?
    Fijne dag,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben bijna 45 en ik herinner me deze appeltjes wel :-)

    Verhaaltje erbij? Dat weet ik niet hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. totaal nieuw voor me, ben nochtans ook 45 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor mij helemaal nieuw deze sluitappeltjes.. wel vinden ze (kleinkinderen) het heel spannend als ik er eentje probeer te schillen zonder dat de sliert schil breekt..
    en proberen ze weer een hol appeltje van de schil te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten