rozen maken van herfstbladeren. tutorial

Op internet kwam ik ze tegen.   kijk hier staan ze ook....: bladeren verwerkt tot rozen.
Ik vond het zo mooi, dat ik het meteen maar eens wilde proberen.
De bladeren uit de tuin zijn niet zo groot, dus moest ik even zoeken.


Op dit moment is alles zo mooi. En omdat het weer goed is, kom je  makkelijker buiten en geniet je er extra van.


  
Bladeren zoeken en er mee naar huis gaan. En dan?
Eerst van een blad een hart rollen... de punten naar binnen gevouwen en dan oprollen.


Vervolgens vouw je alle punten van het volgende blad naar binnen en voeg je dat om het opgerolde rolletje heen.



Als je een nieuw blad verwerkt, kun je dat het beste tussen het laatste stukje voegen van het vorige blad.
(dus moet ik dat blad hierboven nog even open vouwen daarvoor)


Als je een roos hebt gemaakt, 
(ik moest het wel 3 keer over doen om het te leren hoor!)
dan bind je het vast met een vuilniszakstrip. 
Je kunt ook binddraad of touw gebruiken natuurlijk.
Ik kies de weg van de minste weerstand en grijp wat voor handen is.

Steek daarna een saté prikker in de "bodem" van de bloem.
Nu kun je met tape de steel bekleden, maar ik vond het mooier om er een groen blad omheen te rollen.



Even weer vastzetten en klaar is je roos...


(Zet 'm in je plant en hij bloeit....)


 Ach nee.... de meesten van jullie hebben van die mooie interieurs waar prachtig rozen tot hun recht komen. 


Hoe je ermee wilt stylen, laat ik aan jullie over...  Veel plezier.
Zet er maar een foto van op je blog met een link naar deze post.
(dan kan ik meegenieten van wat jullie ermee hebben gedaan en kunnen anderen de werkwijze vinden).


Reacties

  1. Ooooooh, die zijn mooi!!!!
    Naast hartjes ben ik dol op Rozen!!
    Misschein ga ik het proberen en dan plaats ik het wel op mijn blog.....
    Lieve groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw die zijn echt prachtig:D
    En wat een super idee om van herfst bladeren een roos te maken.
    Echt geweldig!

    Groetjes Alissa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had ze ook al gezien op het web en had ze al op mijn to-do lijstje gezet. Ik vind de jouwe er ook prachtig uitzien hoor.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind jouw rozen erg mooi, vooral ook met dat groene blaadje om de steel.
    ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe lang ze op kleur blijven....
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige rozen heb je gemaakt, en leuk dat je laat zien hoe je ze maakt!! (En.... is je jas lekker warm?? Want het is nu weer om hem uit te proberen, toch??)
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heeft de natuur ons toch mooie dingen te bieden. Geweldig mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Troppo bella! Una rosa magnifica e pensare che è stata fatta solo con le foglie! Complimenti! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amazing!!! Complimenti è bellissima!!! Greetings from Italy!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten