leren hoed.


Er was eens..... heel lang geleden een verkleedpartij...

Eén van onze grote kinderen  werd de "rattenvanger van Hamelen"

Er werd uit een oud bruin overhemd een bruine kiel genaaid.
Daar kwam een overhes overheen, die met een riem om het lijf gehouden werd en met een leren veter aan de hals werd gesloten.
Een driekwart broek erbij van een oude lap, waar lange kousen onder kwamen.
Over de schoenen maakte ik een soort jute overschoenen.
Aan de ceintuur kwam een bos oude sleutels.. en ik naaide uit pluisstof een aantal "ratten" die ik vastnaaide op de schouder van het hes en op de rug en op de hoed.


En die hoed.... tja dat is een verhaal apart. Eigenlijk gaat deze blog daarover.
Want ik ben bezig met leer de laatste tijd, daarom dacht ik....oh ja, die hoed.

Van mijn schoonvader kreeg ik indertijd zijn oude leren jas.
Geweldig natuurlijk. Ik heb daar een hoed van geknipt. Deels heb ik 'm met de machine en deels met de hand in elkaar gezet.
Die hoed heeft inmiddels vaak dienst gedaan. Voor die rattenvanger, maar nog menigmaal voor een andere verkleedpartij. En bovendien ook nog eens als het  koud was en ik iets op mijn hoofd wil hebben.
Daarvoor is die hoed ook geschikt.

Een doorleefde hoed zullen we maar zeggen... Het stiksel laat inmiddels los, dus moet ik m reviseren.
Maar dat zal wel lukken.

Zullen we met zijn allen hoeden gaan dragen trouwens? Wat denken jullie? Dat maakt het leven toch veel uitdagender? Lijkt mij wel wat... Wat denken jullie erover?


Ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden.

Reacties

  1. Ehm ehm... hoeden staan mij meestal niet, dus ik weet niet of ik voor ben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaahaaa!! Ik ben dol op hoeden!!
    Van die leuke dopjes enzo...
    Maar ´durf´ zelf nooit zo goed.
    Gelukkig hebben we een koningshuis die het goed doet met de hoed! ;-)
    Altijd genieten om de prinsessen te zien...
    Groetjes, Chrissie van Wit en Bont

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf die hoed. Vroeger toen onze kinderen nog klein waren, heb ik heel veel kleren voor ze genaaid en ook vaak hoeden voor ons meisje en petten voor de jongens. Nu ben ik meer bezig met hoezen naaien voor stoelen en banken, ook leuk. Zo leuk, je lijkt op deze foto erg veel op een tante van mij, grappig hè? Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten