hardanger borduurwerk

Voor "langzame" handwerkjes heb ik niet zoveel geduld. Dat is ook de reden, dat ik graag naai. Dat schiet lekker op (meestal het liefst zonder al te ingewikkelde dingen, niet doorslaan en ook niet rijgen. Soms wel natuurlijk maar meestál dus niet)
Ik bewonder de mensen die "langzame" dingen maken, zij beschikken over geduld.



Mijn schoonmoeder heeft een prachtig kussen gemaakt. Ik weet nog dat ze er mee bezig was en vorige week zag ik het weer liggen.

Toch maar even op de foto gezet, want dit soort handwerk blijft uiteindelijk tijdloos en mooi.



Reacties

  1. ja dit is wel héél er mooi! echt fantastisch, een waar kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft inderdaad tijdloos en mooi. Ik heb zelf nog een speldenkussen in Hardanger borduurwerk hangen, die heb ik nog gemaakt op de huishoudschool. Meer dan 45 jaar geleden. Pffff waar blijft de tijd.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik mis er ook het geduld voor, gek eigenlijk want ik puzzel wel graag en dat levert je dan niets op, zeker niet zo'n kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi en inderdaad het behoudt zijn waarde. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik borduur veel maar Hardanger was te veel werk voor mij.
    Maar Tussen de fotos van mijn moeder vond ik deze....en alleen toen ik begon met de Curtaing aan "Fabrics remember" vertelde mij en relative dat Regina heel mooi kon borduren,,,, Ik dacht dat ze mijn maternal Oma bedoelde ,,, maar zij bedoelde was Mijn maternal Tante , waar van ik toen het eerste keer over hoorde
    http://differentart.org/wp-content/uploads/2011/10/DavidKleinReinaGobetz0001.jpg

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten