ceintuur zelf maken, tutorial

Heb je nog stukjes leer over? Je kunt er zelf een ceintuur van maken.


Het begon zo:  Ik liep bij de schoenmakerij langs en snuffelde even tussen de riemen.
Daar zag ik deze riem hangen en was er meteen weg van. 
Gauw het "idee" vastgelegd  met de camera....


Dan is het thuis een kwestie van uitproberen.
Een malletje knippen uit een oude envelop... en dan uit leer de schakels knippen.


Maar omdat ik de suede kant mooier vind, heb ik die kant gebruikt.


Al "vlechtend" bedacht ik dat dit een ideale riem is voor mensen die afvallen en weer aankomen.
Het is misschien wel een trucje om af te vallen, want als je centimeters verliest dan kan de riem een schakel strakker.... 

Nog ergens een mooie sluiting opgediept... wie wat bewaart, heeft wat.
Deze is van een oude bontjas.. zulke sluitingen zaten binnen aan de voering, zodat je aan de buitenkant niets zag van de sluiting.


Maar de sluiting is mooi genoeg om gezien te worden.

En dan kun je 'm dus dragen... leuk om te maken.


Reacties

  1. Wauw die ziet er echt leuk uit:D
    Prachtig!

    Groetjes Alissa,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee, dat ziet er heel professioneel uit! Ik heb het ooit eens in vilt willen doen maar het is er niet van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks for sharing. I'm going to make one!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten