windlichtjes van jampotjes.

De dagen worden korter. De tuindeuren blijven weer gesloten en 's avonds zitten we niet meer met een roseetje op ons balkon.
Geeft niks, we maken het binnen wel gezellig.

Ik zou wel eens willen weten, wat jullie 's avonds graag doen...Gordijnen dicht als het donker is?
TV aan of toch lekker achter de naaimachien?

Er zijn natuurlijk mensen, die het nog bere-druk hebben 's avonds... Er moeten kinderen naar bed of overhoord, er zijn vergaderingen, er moet nog worden gestreken enz. 

Even terug naar gezelligheid.
Pas geleden stonden op deze blog de windlichtjes van Elianne.

                       

Die zijn natuurlijk heel leuk op de tuintafel.... 
maar ook in huis kan het best.
Zet een aantal op je sidetabel of in je vensterbank (oei, ik heb geen van beide) en je hebt sfeerlichtjes.

Op de inloopochtend zijn we de afgelopen week met dit idee aan de slag gegaan.
Hier een paar indrukken van de gezellige ochtend.

We hadden geen klei voor de hartjes...
Nou is dat nooit een probleem, zoiets.... want je kunt ook met 
brooddeeg een heleboel doen.


Voor het bekleden van de potjes kun je een boek-bladzij gebruiken of je knipt een stuk structuurweefsel behang naar smaak.
Stukje lint of touw erom om het af te maken.
Veel van ons gebruiken ook kantjes en bandjes voor de potjes, dan krijg je weer een heel anders stijl.


Dit was het resultaat....
Het ziet er zo gezellig uit.  Je kunt zien dat het soort potje er ook nog toe doet.



Ik denk dat er nog nooit zo weinig potjes in de glasbak verdwijnen zullen als dit jaar.
We weten er wel raad mee. Toch?

Reacties

  1. Zo leuk.
    Mijn potjes bewaar ik altijd voor jam e.d. maar als de deksels niet goed meer zijn, doe ik ze weg. Het is zo'n simpel werkje, dat mijn handen gaan jeuken... ik heb nou ook al gezellig een paar kaarsjes aan.
    Je kunt het voor een stoere uitstraling ook met jute bekleden, bedenk ik. En dan een hartje eruit gesneden... leuke combi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er ontzettend leuk uit, erg sfeervol!

    Groetjes Barbera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja zeg, weet je wat ik al 2 dagen doe.......Juist ja, potjes maken voor kaarsjes!!
    Ik bekleed ze met stof, (gehaakt of kant) en lintjes. Ze staan zo gezellig op tafel.
    Met dat brooddeeg is ook een optie, ga er meteen morgen weer een paar maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super mooie windlichtjes! Zeker de moeite waard om eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten