vredesduifje van papier, tutorial



Van één van de volgers kreeg ik het verzoek of ik wilde vertellen hoe het duifje gemaakt was op

Dit schattige vogeltje is gemaakt door Elianne op de inloopochtend en heb ik van haar kado gekregen.
Hettie had er een patroontje van.... maar omdat het vrij eenvoudig na te maken is, laat ik dat hier zien.


Je knipt eerst van mooi wit of crème  karton het vogeltje. Een extra glanzende karton is natuurlijk heel feestelijk.

De gaatjes worden eruit geponst met een gaatjes tang, diezelfde als waarmee je gaatjes in een riem maakt.
Let erop dat verschillende groottes van gaatjes mooi is.. en niet té regelmatig.
Ook voor het oog wordt een gaatje gemaakt en voor het ophanglintje in het midden.

Knip op de getekende lijn een opening waar de vleugels doorheen kunnen.


Die vleugels maak je van een gewoon wit a-viertje. knip daar een rechthoek uit.
De breedte van het papiertje moet wel iets korter zijn dan de vogel zelf is.
Bijvoorbeeld...mijn vogels is 12,5 cm, de vleugels zijn 11 cm breed en de hoogte van het vleugel-papiertje is ongeveer 24 cm. Vouw het papiertje zigzaggend naar boven op. De spleet in de vogel is bij mij 2 cm.. zo breed moet dus ook de vleugel gevouwen worden.
Knip dan de opgevouwen vleugels even een beetje rond of puntig aan de hoeken, zowel links als rechts.
Schuif voorzichtig -dus zonder het papier of karton te kreuken- de vleugels door de spleet.


Rijg een lintje door het ophanggaatje en vouw de vleugels uit. Plak die boven en onder aan tegen het lijfje aan, zodat de vleugels uit blijven staan.



En klaar is het vogeltje.
Je kunt natuurlijk nog allerlei extraatjes bedenken... maar eenvoud is het kenmerk van het ware.

Reacties

  1. Wat leuk! Bedankt voor de tutorial! Deze kan ik zeker goed gebruiken zo tegen de Kerst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind 'm leuk!
    Dank voor de tutorial.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat een schattig vogeltje, leuk!
    Op je vraag over hoe ik de fotocollages op mijn blog maak...gewoon met Picasa, een gratis fotobewerkingsprogramma van Google en gewoon op internet te vinden. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten