Papieren poppetjes slinger

We maken een kringetje van jongens en van meisjes.
Hier een poppetjes slinger: 

Dit soort dingetjes knip ik normaal voor de vuist weg.
Maar nu ik er een blogje van maak, is het leuk als ik een patroontje plaats.



Misschien is de afbeelding hierboven daarvoor te gebruiken....?

En ja...ik heb bij het knippen als nog het jongetje wat spriethaartjes gegeven. Ik kon het niet laten.
Je kunt zelf wel iets erbij fantaseren misschien.


Als je gaat knippen, gebruik dan niet teveel laagjes...dat maakt het te moeilijk en bovendien verschuift het papier makkelijk waardoor je rare hoofden krijgt... of dikke benen. (haha)


Dus maak het van dun vloeipapier of plak de a-viertjes aan elkaar voor een echte slinger.

Het ligt er ook aan hoe klein of groot je het maak natuurlijk.
Meestal maak ik ze vrij klein en lekker lang. Deze is wat groter vanwege het patroon.

Reacties

  1. Wat een leuk idee! Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOOOOO mijn Moeder knipte altijd van die popetjes wat leuk ze hier te zien
    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gevonden! Ooit las ik het boek Hazehartje. Daarin knipten ze papieren poppetjes. Ik heb het heel vaak geprobeerd maar het lukte nooit. Nu misschien wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten