leer assecoires


Al een paar keer is leer ter sprake gekomen: 
zie deze blog nog maar eens
Om een beetje een idee te krijgen.

We hebben wat leerresten van één van de gasten van de inloopochtend om eens te kijken wat we er mee kunnen. Veel naaien is zwaar... we houden het op eenvoudig werk.

Vandaag laat ik jullie het meest eenvoudige zien. Een ketting van leer.



Knip hartjes van een leren lapje.

Lijm de hartjes over elkaar heen dakpansgewijs.
Zorg ervoor dat je het niet helemaal recht plakt maar een beetje in een ronde vorm.
Het moet tenslotte om je nek, nietwaar?
Knip of snij met een scherp mes veters van leer.
En plak die aan de uiteinden van de hartjes.

Ik heb de ketting nog versierd met kraaltjes die ik erop heb gelijmd.

Nu allemaal op zoek naar restjes leer, want er komen nog een paar dingetjes..
Wordt vervolgd.


Reacties

  1. Dear Elizabeth, can I have your email address? I did not understand the comment you left on my blog and I would like to ask you what you wanted to tell me! I do not know good English and use a translator to read and write. Thank you! ciaooo Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Elizabeth
    Om even terug te komen op jouw vraag....
    Ik heb de afbeelding op t-shirt transfer papier van de HEMA geprint. Daarna op witte katoen gestreken. En dan heb je de afbeelding dus op stof, zodat je het verder kunt verwerken.
    Ja en die handel.... Je weet, ik ben geen held in handel drijven. Ik ben meer van de ideeën en moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om er een heel stel te moeten produceren.

    Groetjes en een heel fijn weekend!
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk! Helaas ben ik niet in het bezit van zoveel leer en ik heb nog zoveel andere dingen die ik wil doen. Maar dit ga ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke sieraden zo van dat ruwe leer.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit mooi gemaakt Elizabeth.
    Ook je vorige post over eenvoud sprak mij aan, heerlijk die rust die de foto uitstraalt.
    Ik ruim net als jij ook vaak spulletjes op om ze veel later weer eens neer te zetten of te gebruiken en dan voelt het weer als iets nieuws.
    Bedankt voor je lieve reactie.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Elizabeth

    Super mooi gemaakt.

    Je schrijft op mijn Blog Meertje:

    Alles op zijn tijd.

    Klopt, ik snap wat je bedoelt hoor, maar onze situatie´s zijn heel erg verschillend.
    Mijn kinderen gaan niet zomaar "de deur uit" en bouwen een eigen leven op.
    Door hun handicap is het nog maar de vraag of ze ooit een "soort van zelfstandigheid" bereiken.
    We hebben een leven, vol regels en liever geen onverwachte situaties.
    Alles moet geregeld zijn.

    Ik droom van een plekje waar ik kleurrijk, creatief en mezelf kan zijn.
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Elizabeth

    Maak je maar geen zorgen, je hebt me met de opmerking geen pijn gedaan.
    Ik wilde je alleen zeggen dat het soms zo anders is.
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag net ook een leuk idee: een armband van een reep leer en daarop een mooie knoop vast genaaid met fel garen... geen idee hoe de sluiting er uit ziet, maar is vast wat op te bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten