educatieve flessedoppen

Dit leuke idee wil ik jullie niet onthouden.... vooral de moeders en juffen en oma's vinden dit vast de moeite waard.

Alie kwam naar me toe met een saladedoosje.
Er zat geen salade meer in, maar flessendoppen.
Deze doppen van houdbare melk heeft ze een tijd lang gespaard.


Ze is overblijfmoeder op een school en daarmee was voor haar de link gelegd.
Die doppen lenen zich prima voor een educatief spel, of veel spellen zelfs.
Ze wreef afwrijfletters en cijfers ín de doppen. 
(Het zit er stevig in, maar als een kind de dop in de handen neemt, komt dat handje nauwelijks bij de letter).
Haar eerste idee was om er memory mee te spelen, zo leren kinderen spelenderwijs de letters benoemen.

Maar ook gewoon woordjes leggen of een cijferspelletje doen is mogelijk natuurlijk.


Voor de aardigheid heeft ze boompjes op de bovenkant gedaan. Maar dat hoeft natuurlijk niet of kan ook iets anders zijn.


Geef je fantasie de kost en bedenk zelf hoe je deze letterdoppen zou kunnen gebruiken.
Bedankt voor dit idee, Alie!

Reacties

  1. Hoi, hoi, mijn naam is ook Alie. Via Christel ben ik op je blog gekomen. Wij moeten nog familie van elkaar wezen, mijn achternaam is Roth. Mijn opa, Otto Roth, is toen hij 4 jaar was hier komen wonen uit Duitsland. Ik ga je volgen hoor en hoop dat je mijn blog (oale-huisjeweltevree.blogspot.nl) ook eens een bezoekje brengt. Groetjes Alie Roth

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten