clutch, wat is dat nou weer?


Hebben jullie de nieuwe mode in tassen al meegekregen? 
Misschien is ie helemaal niet nieuw maar weer hot.
Ik heb er nog een liggen van mijn moeder... ze had hem bij zich toen ik trouwde en dat is toch al weer 36 jaar geleden. En ik weet dat in de jaren 60 zo'n ding ook al wel bestond.
Maar de naam? Was mij tot nu toe onbekend.

Clutch, meervoud Clutches.

Vergis je niet, er is ook een hele enge popgroep die zo schijnt te heten.

Oh en ik google nog even: wat betekend dat rare woord dan? 
Het betekend: beetnemen, beetpakken.... kijk en dan begrijp ik het ook.
Het is een tas je je meepakt zonder hengsels. Een enveloppetas noemen wij dat.

Vorige vrijdag had Ans een Clutch bij zich. 
Gemaakt van een restje leer.


Dames, zo'n tasje is dus op dit moment "razend actueel".


Het kan handig zijn (letterlijk) maar misschien ook onhandig.. Ik gebruik dat tasje van mijn moeder nog wel eens bij gelegenheid en maak bij galajurken ook wel eens een clutch. (wat een vréselijk woord is dit eigenlijk, lijkt meer op het opkloppen van een eitje)
Ik denk dat ik nog meer ga clutchen. Ik vind ze wel leuk!

Reacties

  1. haha ja lijkt inderdaad op het opkloppen van een eitje. Wel leuk om dat woord gewoon voor van alles te gebruiken. "hé schat, geef me nog eens een clutch", "ik raak de clutch kwijt", "of maak een mooi clutchensloop voor bij je dekbed".
    (sorry liet me even gaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi hi, lees net de reactie van diegene hierboven.......
    Grappig!!
    Leuke tas, mooi gemaakt ook.
    Wel een raar woord idd, ik Clutch liever mijn eitje, dan een mijn tas;-)
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. in mijn hoofd zaten ook de reacties van de eerste mevrouw!!!
    leuk accesoire.. alstie gemaakt is in de kleuren van de (gala)jurk.
    ook nooit geweten dat zo'n ding een clutch heet.leerzame site.. blogspot!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten