luchtige zomerjurk

Afgelopen zondag was het wel heeeeel heet.
´s Middags uit de kerk was ik doorweekt. Dan kun je maar beter weer iets anders aan trekken.
Maar wat?... alle stof is eigenlijk teveel.
Ineens bedacht ik, dat ik een tijdje geleden bezig geweest was met een katoenen jurk. Ik was er toen alleen nog niet over uit of ik die wel leuk vond. Ik heb de jurk toen weggelegd, nog niet helemaal af.. het beleg moest nog vast en de zoom moest er nog in.


Het model valt wijd en daar moeten we wel weer aan wennen, na al die strakke jurkjes.
Maar intussen heb ik ze `gespot`; de tentjurken.


Ik heb m toch maar tevoorschijn gehaald en eens aangetrokken. Best leuk. En heerlijk wijd, geen elastiek om je heupen. Geen kleef tegen je lijf.
Wat kon mij het schelen dat ie nog niet af was.... ik heb m gewoon aangehouden.
En toen was ik "verkocht".
Ideaal...... Ineens herinnerde ik me weer een "tent"jurk met afrikaprint die mijn moeder voor me maakte toen ik 12 a 13  was. Die heb ik hele zomers gedragen omdat het zo warm was en hij heerlijk zat.




Maandagochtend heb ik de jurk afgemaakt en nu is ie dus klaar voor hete zomerse dagen.
Wat trekken jullie het liefst aan met zulk weer?
Heb je dan een favoriet kledingstuk?

Reacties

  1. Met het warme weer draag ik ook het liefs jurken. (Daar hoeft het eigenlijk helemaal geen warm weer voor te zijn, want ik vind jurkjes/jurken altijd leuk).
    Deze is echt heel erg leuk. Als ik het zo zie kan ik niet wachten tot de naaicursus, waar ik in september mee hoop te beginnen, van start gaat;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke jurk voor warme dagen! Zelf draag ik bij de hogere temperaturen het liefst tricotjurkjes...wel zelfgemaakt natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draag mestaal rok & bloesje, maar laatst dacht ik ok dat Jurken Toch better zijn voor deze WARME dagen. Dus kijkte uik in mijn kasten' vond wat brown met witte bloemtjes, makte en jurk , maar het was niet genoeg[restje] wat kant er bij =een jurk. Het tweede makteuk van resten van zachte Jeans met bloemen ,,,,
    JURKEN ik KIES voor JURKEN ....
    phewwwwwww
    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten