klei poppetjes

Wat kun je genieten van kinderen. Ook natuurlijk van kleinkinderen.
Deze week zijn onze kleinzoons hier weer een dagje. Samen nemen we wel eens de foto´s door.
En dan zie je dat ze lekker met mama aan het knutselen zijn geweest.



Hier zie je wat daar van komen kan.. wat mij in ieder geval aanspreekt. Niet alleen door de diverse kleuren (daar houd ik van) maar ook door de eenvoudige vorm. Zoiets spreekt tot mijn verbeelding.

Leuk voor de juffen om in de klas te maken, leuk voor de ouders om mee te knutselen.
En leuk als thema onderwerp; de veelkleurigheid van mensen.

Nou ja, je kan er natuurlijk een diepzinnig verhaal over maken, maar het is gewoon mooi bedacht. Best kans dat dit idee ook niet van henzelf is, maar dat "vertelt het verhaal niet".

Daarmee kom ik terecht bij onze eigen kinderen. Ook zij hadden soms van die originele dingen.
Maria zette gisteren ook iets van vroeger op haar blog. En dit was zeker haar eigen idee toen.
Ik kan je aanbevelen om eens even mee te gluren, want dit is echt leuk.

kijk hier naar het eierdoos-masker van Maria.

Reacties

  1. Echt gaaf, die poppetjes!! Ik krijg de kriebels om het ook te maken! (maar ik heb geen klei :( ) Wie weet later nog eens...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig door hun eenvoud. Jammer dat mijn kids al groter zijn. Wordt wachten op kleinkinderen om weer te gaan knutselen met gekleurde klei. (liefst nog paar jaar wachten, oudste is 20 en tweeling 18)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze heel mooi. Door de kleuren denk ik. Ze doen me aan houten poppeltjes van de Haba spellen denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juist de eenvoud maakt de poppetjes extra mooi inderdaad. Dat masker is super origineel bedacht. Ziet er erg leuk uit. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten