stoelen bekleden

Waar ik me de laatste tijd mee bezig heb gehouden?
Met het bekleden van 6 eetkamerstoelen van dochter en schoonzoon.
Ik heb 8 hoezen gemaakt...Lekker handig als zulke lichte exemplaren smoezelig worden.
Dan doe je gewoon even twee andere hoezen erom en was je er alvast 2.

            

Het is ideale stof.... je kunt het goed wassen en ze vochtig over de stoelen trekken om ze te laten drogen... dan zitten ze meteen weer glad.
Er zit een piep klein beetje rek in de breedte in en dat is handig. Deze stevige stof heb ik voor een habbekrats op de markt gekocht.. Leve de markt.

                                  


Ik kon het niet laten om de stoelhoezen te voorzien van mijn label. ha ha
                   

Hierboven nog een stoel met hoes in wording... Het is altijd even puzzelen met meten en in elkaar zetten, maar als je het eenmaal weet, is het lopende band werk.

En als het dan weer klaar is dan kan ik ´puin ruimen´  want dat is dan wel nodig..




                            

Af en toe moet ik eraan geloven..aan het bekleden van meubels. Hieronder nog foto's uit de oude doos.

We hadden indertijd een lekkere bank gekregen, alleen zag hij er niet uit...
Er moest dus wel iets mee....zo heb ik ergens mooie stevige stof gekocht.
Ik kon er ook nog een ruitje bij vinden voor een stoel die bekleed moest worden, paste er mooi bij..


Er zit zelfs koord langs de kussens... wat was ik er trots op...
Mijn moeder die toen ernstig ziek was, kon nog net de laatste keer dat ze in staat was om te komen, deze bank bewonderen.

Het is overigens niet bij die ene bank gebleven... want soms moet je wel eens improviseren met tweedehands meubels en weinig geld. En met studentenkinderen kun je je hart ophalen wat dat betreft.

Verder hebben we lang een plavuizentafel gehad, waar ik uiteindelijk spuugzat van was.
Maar geld om een nieuwe te kopen hadden we niet.
En een leuke tweede hands kon ik eerst niet vinden (later wel; één van 5 gulden, die ik nu nog heb)

Omdat ik die tafel zat was - die met die plavuizen dus- naaide ik daar ook een soort hoes overheen. Met stolpplooien op de hoeken.. sjiek de friemel.
Overigens zie je hieronder ook de volgende hoes die ik gemaakt had voor die bank van een paar grand foulards die toen in de mode waren (creme bank)


Telkens denk ik, ik doe zoiets niet weer, maar als het klaar is en het resultaat is goed, ben ik best blij dat ik er weer werk in gestoken heb.

Reacties

  1. Super, die stoelhoezen. Zo te zien heb ik dezelfde eetkamerstoelen en dezelfde kleur. Goed idee om te onthouden. Ze zijn nu nog mooi maar voor de toekomst.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, daar kun je trots op zijn hoor, ze zien er echt prachtig uit. Wat goed van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, deze stoelbekledingen!! En die bank, dat had je ook super gedaan! Leuk verhaal!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt mooi. Net nieuwe stoelen. Knap gedaan.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is mooi geworden! Zullen ze vast heel blij mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn we ook heel blij mee! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap van je. En je dochter blij natuurlijk. Zijn er nog wat stoffenkramen op de markt in Zwolle?
    Groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gedaan! De stoelen zien er erg sjiek uit zo! En het is een erg leuk verhaal om te lezen zo;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten