herinneringshart van Petra

Een tijdje geleden hadden Petra en ik het over herinneringen verwerken in stof. Mijn knoopjeshart kwam ter sprake en van het één kwam het ander.... vooral in het hoofd van Petra en daarna uit haar handen.
Afgelopen donderdag liet ze me het resultaat zien.


Dit bijzondere hart heeft ze gemaakt van allerlei herinneringen. Er zitten o.a. stukjes kant van haar trouwjurk in verwerkt..


maar ook stukjes gordijn van vroeger en van nu.
Kraaltjes die ze in huis had.. 



en een bloempje wat ze maakte op de inloopochtend.

                                      

Ze gaf aan dat het het leukste was om het allemaal te doen "met wat je in huis hébt". En dat spreekt me helemaal aan.... ik ben ook zo iemand die weigert naar de winkel te gaan omdat ik vast nog wel ergens iets hebt liggen wat ik ook kunt gebruiken om dingen af te maken. (denk aan knopen, bandjes, touwtjes, garen, linten, labels, stukjes papier of karton. enz.. net waar je mee bezig bent).


De rijg in het midden is symbool voor de rijg die er op haar rug in de bruidsjurk zat.. dat vind ik zo leuk gevonden!  Zo'n rijg in een trouwjurk spreekt veel a.s. bruiden tot de verbeelding.. het heeft iets romantisch.


De verwerking van de diverse mooie materialen en de verhoudingen zijn prachtig... dit hart heeft vast een ereplaatsje in huis, zodat Petra er telkens, wanneer ze het ziet, weer van kan genieten.

Wie gaat de uitdaging aan en maakt een herinneringshart... en wat komt daar dan op?
Ik hoor het graag.

Reacties

  1. Prachtig in 1 woord. Helaas geen trouwjurk meer. Vind het een heel leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk enne.....
    Ik ben gek op hartjes, dus ik ga er zeker eens 1 maken.
    Maar nog ff wachten, want de vakantie staat voor de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig hart zeg, en wat mooi dat verhaal er bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het er mooi opgezet, Elizabeth. Ik wordt al helemaal trots op mezelf als ik dit lees en zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi!!! Je zou ook zo'n hartje kunnen maken van de oude baby- kleertjes, i.p.v een quiltje, wat ik nog steeds van plan ben....
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elizabeth! Ik heb hier inspiratie gekregen om het ringenkussentje van het trouwen van D&E op een bijzondere manier aan hen te geven !!
    Bedankt! Foto's van 'de rest van de versieringen' komen gauw ...
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten