toilettasje




Af en toe maak ik nog eens zo's schattig toilettasje...
Dit keer ook van een (gewezen) dekbed-overtrek en van een geruit overhemdje een tasje gemaakt (zie foto's hierboven). Het leukste ervan is het doorstikken met de hand van de bloemetjes.
Dit patroontje bevalt me ook wel, maar de volgende keer probeer ik weer eens wat anders, denk ik.

                                 

Deze heb ik ook nog gemaakt. Restje stof en een restje voering.. kleine kraaltjes langs de hartjes.

Het blauw schijnt mooi door het doorzichtige wit. Vroeger maakte mijn moeder zo'n jurk voor mij. 
Doorzichtig witte stof met een glanzend groene onderjurk die er doorheen scheen. Dit lijkt er iets op.


Reacties

  1. Wat een mooi tasjes, ik vind het effect van het doorstikken erg mooi! Zo leuk om te zien wat je kan maken van een oud dekbed en overhemd! Heb je de kraaltjes op het andere tasje er ook zelf allemaal op genaaid of was het een lapje met kraaltjes?
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi, de manier waarop het is ontstaan spreekt me erg aan. Wat kan je veel bereiken met weinig en het effect is veel groter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg! vooral de bovenste vind ik mooi. Wat een goede manier om een dekbekhoes te recylen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tasjes en de stof herken ik nog inderdaad van de jurken...grappig!!!!

    Antwoord op je vraag jaaaaa het is onze tuin hoor...dank voor je reactie..

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten