theemuts breien en haken

Tineke stuurde over facebook deze foto. Ze zit weliswaar aan de andere kant van de wereld, maar zo kan ik toch een beetje volgen wat ze daar allemaal doen. Dat er ook iets creatiefs tussen door rolt is voor mij natuurlijk een extra verrassing...ik mocht de foto wel plaatsen hier.

Wat was het patroon?  Vrij eenvoudig, zo blijkt... Tineke geeft dit door:

32 steken opzetten (naalden 6): 2 recht/ 2 averecht > 30 rijen (of tot ie hoog genoeg is) Dan 2 aan 2 samenbreien en afhechten. Dat twee keer voor de voor- en de achterkant.
En dan de bloemetjes haken en erop vastmaken.

Er vroeg ook nog iemand om het patroon van de bloemetjes, maar misschien kunnen we dat zelf ook verzinnen. Ziet er zo leuk uit.. vooral de kleurkeuze van dat groen (gras misschien?) met die bloemen.

Succes bij het maken van jouw Nederlandse uitvoering.

Reacties

  1. Hier wordt nooit thee gedronken, dus voor mij geen gebreide theemuts. Vind het er wel heel gezellig uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk.
    Zoiets ga ik komend najaar eens proberen(Nu zijn er zoveel andere dingen te doen, vooral buiten).
    Maar echt een mooie theemuts!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb pas in Schotland een boek gekocht met allemaal patronen voor Tea Cozies...
    Allemaal zo verschillend en zo grappig!
    Dit is ook al zo'n enige!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je ook een foto van de theemuts hoe ik die in elkaar kan zetten....moet nl. wel funcioneel zijn omdat ik ze in onze theetuin wil gaan gebruiken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat jammer nou Francien, dat ik dat zelf niet heb....ik zal eens kijken of ik het kan achterhalen. Als dat lukt, zet ik hieronder nog een note.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Francien: Diegene die het maakte, heeft niet meer het patroon met bloemen. Maar dit gebruikte ze als basis en haakte zelf de bloemen in plaats van de pompoen.
    Je vindt het patroon hier
    http://knitted-patterns.com/knitting-for-home/4348-hand-knitted-tea-cosy-pattern-free

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten