bloemen van stof.

Gisteren beloofde ik nog wat voorbeelden.
Hier zijn ze dan.
Je kunt ook nog eens buurten bij de volgende link corsages
en  hier  is er ook nog één.

De bloem hieronder heb ik gemaakt van dezelfde cirkelmal als gisteren. Ik heb een paar verschillende maten rondjes op elkaar gelegd met daartussen tule...(dat je helaas niet zo goed ziet op de foto).
Ik heb daarna de laagjes in het midden een beetje beet gepakt en samen genomen en er draad doorheen gestoken. Daarna heb ik de kraal erop gezet.. Een speld erachter, of een knipje en je hebt een leuk persoonlijk sieraad.


Op ongeveer dezelfde manier is deze onderstaande bloem gemaakt door Marion. Alleen zijn dan alle losse lapjes niet op elkaar maar tegen elkaar aangenaaid.. 
Daarna is de tule eronder gezet.


Iets wat daar weer op lijkt, is het volgende.
Rijg op je lapje stof volgens dit cirkeltje in het midden je draadje.
Rijg direct met de draad door (eenzelfde rondje) op het volgende lapje...
Leg de lapjes op elkaar en trek beide lapjes in een keer aan.
Het ene lapje met het midden in het andere lapje gevouwen en aangetrokken.


Als je daar 3 van maakt en ze tegen elkaar aan naait aan de onderkant, krijg je deze bloem hier beneden.


Ook hier zijn weer allerlei varianten mogelijk. 
Ik zou zeggen, ga aan het expirimenteren, want bloemen zijn op dit moment echt in de mode en je bent zomaar een paar euro kwijt voor iets dat je makkelijk zelf kunt maken.

Reacties

  1. Zo kan je leuke dingen maken. Tule is ook mooi om mee te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om bloemen te maken en je kunt er zoveel mee.

    Een leuke site waar veel zelfmaak bloemen opstaan is:
    http://craftsnob.com/category/fabric-flowers/

    Misschien heb je er wat aan.

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb weer inspiratie gekregen !!
    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je bent een kunstenaar! Ik zou er niks van terecht brengen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts