hangende orchideeën

Er is een mierenvolk neergestreken in onze woonkamer, 
piepkleine ijverige miertjes.... Ze lopen dapper hun route en ik zie ze verdwijnen in een plint. 
'Mierenlokdoosjes' zet ik op het boodschappenlijstje in mijn hoofd, maar vergeet dat prompt.
In het weekeind hebben we een paar dochters over de vloer.. 
Als er een leeg glas blijft staan, zien we 's middags dat het vol zit met mieren en dat glas staat op een kastje....
"waar komen ze vandaan?"  is hun vraag... en ze gaan op ontdekkingstocht.
Nou heb ik 3 prachtige orchideeën staan, die bovendien herinneringen oproepen. Want ik heb die 2,5 jaar geleden gekregen van een vriendin, die inmiddels is overleden. En telkens weer bloeien de orchideeën uitbundig en lang.


Mijn dochters ontdekken (met een gilletje) dat onderin de sierpotten (en ook in de orchidee-pot zelf, blijkt later) een NEST met mieren zit... in twee van de drie potten.

We zetten de boel in de tuin. Ik knip de potten kapot en verlos de wortels van alle ongerechtigheid.
En dan... wat dan. Afknippen, denk ik treurig, en op een vaas zetten.. Helaas.
Maar dan schiet me te binnen, hoeft toch nog niet? Kan ik ze niet ophangen, gewoon met de wortels in de lucht.. Dan zie ik wel hoe het gaat en hoe lang ze het blijven doen.





Dus nu hangen ze heerlijk in vrijheid aan een draadje.. en kunnen ze hopelijk nog even mee.
Misschien zet ik ze alsnog wel op een pot, maar het ziet er zo leuk uit. Misschien doen ze het zo wel zelfs beter! 
Hebben jullie dit al wel eens uitgeprobeerd?

Reacties

  1. Wat een grappig idee, maar ze gaan natuurlijk wel dood, dat zou toch zonde zijn. Wij hadden ook mieren die kwamen op mijn bloeiende vrouwentong af. Manlief heeft het gaatje opgespoord waar door ze naar binnen kwamen en dicht gekit. Het is nu over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verhaal zeg. Ze zullen het zo best goed doen, staat ook heel apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi dat ziet er grappig uit zeg. Maar wat inventief (zeg je dat zo?). Ik lees hier sinds kort af en toe mee. Wat ik leuk vind is je positieve schrijfstijl. Succes bij het vinden van een baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ... leuk. Een beetje een oerwoud idee. Je zou een stronk kunnen kopen, oase en zo erin en lekker bedekken met blaadjes en dan voor het raam hangen. Bah ... mieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik heb jaren geleden geleerd van een oud mannetje dat je orchideëen iedere week moet onderdompelen in een bak water. Had je dus de mieren mee kunnen voorkomen. Als je herinneringen aan de plant hebt zou ik ze toch maar weer in een pot zetten. Nadat de bloem uitgebloeit is.
    HD

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er best kunstzinnig uit zo! :-) Ik zou ze gewoon opnieuw in de grond zetten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten