Voor alles is een tijd.



Mijn knutselkamer; ik heb er ruimte voor in huis, maar dat was niet altijd zo.
Ons vorige huis was zelfs groter, en van 'elastiek'. Maar met 8 kinderen (uitdijende met vrienden die mogen blijven slapen) was het toch behoorlijk vol.


Handen wassen voor het eten


Aan tafel werden de meest wilde verhalen verteld. Humor over en weer.. jammer dat dat nooit is opgenomen op een bandje.


Was vouwen en spelen moest allemaal in dezelfde kamer


Hoezo creatief... meiden breien, broer ook! 


Oud geleerd (Elianne)  is jong gedaan (Christine)... met rollerskates aan.


Nu is het huis bijna leeg.
Ik geniet van mijn zolder. Licht en ruimte.
Misschien zijn er wel mensen jaloers op, maar voor alles is een tijd onder de zon. Ons huis was ooit overvol, met kinderen en kindertjes, box. kinderstoelen, weekend tassen, speelgoed en vooral veel was (3 op een dag).
Ter bemoediging van diegene die er nog midden in zitten; een paar foto's van die tijd. Geniet ervan want het komt niet meer terug. Met elk kind dat de deur uitgaat (heerlijk; beetje meer ruimte) voel je gelijk hoe waardevol het was om dat kind om je heen te hebben. (dan heb ik het over als het goed is..... want niet voor iedereen loopt het hetzelfde)

Reacties

  1. Heerlijk zo'n plekje voor jezelf. Toch ook weer fijn om te zien al die kinderen rond de tafel en die heerlijke rommel;) die ze meebrengen, maar was vast een gezellige tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je meer gezegd en ik heb goed geluisterd, denk vaak aan die woorden terug.
    Inderdaad, ik zie in jouw foto's ook zoals het ging bij ons thuis, vroeger.
    En nu is het hier precies hetzelfde. Ik laat de foto's van onze meiden niet zien vanwege hun privacy, maar goot en klein gaat hier over 't algemeen goed met elkaar om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo is het maar net! Ik had dan wel niet zo'n grote kinderschare maar mijn huis puilde altijd uit.
    De zoete inval voor de halve buurt en hordes schoolvriendjes en vriendinnetjes die ook allemaal bleven eten of slapen. Druk, chaotisch en heel gezellig!
    Wat een enige foto's van jullie gezinsleven en die aanblik van de chaotische woonkamer komt me zo bekend voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar drukte is is het meestal gezellig heerlijk om te zien.
    En jij heb een lekker plekje voor jezelf.....was vroeger anders ik herken het goed.
    Leuke foto.s hoor.

    fijn weekend
    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te zien allemaal weer. En wat mij betreft zijn mijn foto's op internet geen probleem...(wat die privacy beterft.)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is inderdaad altijd weer leuk om te zien. De drukte kan ik me niet meer zo herinneren (ja, aan tafel wel, maar dan vooral gezelligheid!) en ik zou er best wat voor over hebben om er weer even in terug te springen. Maar dat komt vast als ik zelf moeder wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk een plekje voor jezelf... hlaas mijn kinderen zijn het huis uit en wij moeten kleiner gaan wonen...
    nou ja als je maar gezond bent he!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja je hebt gelijk.
    Nu geniet je van de uitgevlogen vogels op een hele andere manier kan ik mij voorstellen.
    Ik zit er nog midden in en heb de helft van wat jij hebt gehad maar inderdaad moet je er nu van genieten want deze heerlijke tijd komt niet meer terug.
    Wat heerlijk om die foto´s te zien van hoe het er vroeger bij jullie aan toe ging, kan me voorstellen dat je genoeg had te doen met 8 kinderen.
    Het zal wel haard aan poten geweest zijn maar wat zul je trots op ze zijn.
    Heerlijk dat je nu een eigen plekje voor jezelf hebt daar op de zolder.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Elizabeth!
    Wat een mooi stukje met mooie foto’s. Zo heeft iedere tijd zijn mooie kanten. Al zou je af- en toe wel weer eens terug willen naar die tijd?! Fijne zondag!
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nee zo,n knutselkamertje heb ik nu ook niet,hier is het nu ook zo vol ,zo met 8 kids,maar wel gezellig hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dat mooi beschreven. En doordat je niet altijd een eigen plekje in je huis hebt gehad zul je dat nu waarschijnlijk des te meer waarderen. Ik heb respect voor je hoor, acht kinderen opgevoed! Die oude foto's zijn echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk om weer te zien! U was en bent een goede moeder en dat eigen plekje gunnen we u allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten