Tutorial versierde takken

Een tijdje geleden hebben we een rooster samen gesteld voor de inloopochtend.
Dat is leuk werk, waar Hettie en ik onder het genot van een kopje koffie over brainstormen.
Wat voor materiaal hebben we, wat voor ideeën zijn er bij onze gasten zelf vandaan gekomen, wat is afwisselend en wat is seizoengebonden.

Met dat laatste ben ik dus zelf deze keer de mist in gegaan. Want in een seizoen dat er blaadjes aan de bomen zitten, moet je niet beginnen aan takken versieren. Daar heb je kale takken voor  nodig. En een huis dat schreeuwt om een beetje kleur en fleur van bloeiend spul.

Maar ja, eenmaal op het rooster, ga je daar dan toch maar mee aan de gang. Ik heb de tuin geplunderd.
Gelukkig was er een struik die het had opgegeven en stond er nog een restje van materiaal wat nooit was gesnoeid.


Hierbij een kleine tutorial van ons takken avontuur... Ik ben vergeten mijn eigen takken op de foto te zetten, en die heb ik weggegeven. Dus de bloementakken moet je missen.

Je vouwt een stukje papier dubbel en knipt daar deze blaadjes uit. Ze hoeven niet allemaal even groot te zijn of helemaal symmetrisch.


Vouw ze open en streep een lijn lijm van de ene kant naar de andere kant.

Plak vervolgens de blaadjes aan de takken..
Een paar gasten bedachten dat ze ook nog wel kralen om de uiteinden van de takken konden steken. 
Ziet er heel grappig uit, net besjes.


Je kunt ook bloemen takken maken. In dit geval heb ik papier gebruikt, maar ook vilt is een optie.
Je kunt dan een soort bloesemtak maken.
Ik heb eerst rondjes geknipt van de gewenste grootte.


Dan vouw je het rondje op en knip je het een beetje bij, zodat er een schulprandje ontstaat.
Ik heb even wat zitten zoeken naar de beste manier op de bloem aan een tak vast te maken.



                   


Als je de bloem inknipt zoals ik heb gedaan (schuin dus) dan kun je het korte stukje wat over is van dat bladdeel achter het hele blad aan de andere kant plakken.


De lip blijft nu achter over en die kun je om de tak vastlijmen.

Plak in het hart van de bloem nog een mooie kraal. Dat maakt het net even af.            




Hier nog  voorbeelden van een tak met blaadjes..



Veel plezier met het maken. En stuur me nog eens een berichtje, als je ook zoiets hebt gemaakt.....

Reacties

  1. Hééé dit is een heel leuk idee om met de kleinkinderen en een leuke kringeltak te doen, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al staan er buiten blaadjes aan de bomen - toch vindt ik het zeer leuk om zo een tak in de woonkamer te hebben .Een groot voordeel - hij heeft geen water nodig en mag lekker achter het raam in de zon staan . Supper idee - doe ik zeker ook eens, Wij hebben net een haag moeten uitdoen omdat de kapot waren , dus zeker takken zonder plaadjes in overvloed.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten