één rits helft 2 in driehoek- tasje




Vorige week (of zo) kwam ik op de blog van "zelfgemaakt" een tovertasje tegen
.( Zie helemaal onderaan de link.)
'Hoe zit dat nou weer in elkaar'  dacht ik en nieuwsgierig als ik ben, moet ik daar dan het mijne van hebben.
En laat ik nou net een kapotte rits in de prullenbak hebben gegooid... Als je dan toch een halve rits nodig hebt, kun je dus werken met een kapotte rits!!!!
Ik dus naar boven, achter mijn naaimachien.
Het eerste het beste lapje verknipt en één deel van de prachtige halve metalen rits erlangs gezet.
Stoer zag het er in ieder geval uit.
---
Maar nou was dus de kunst om het ene uiteinde en het andere uiteinde met elkaar in de zipper te krijgen. Tja.... en daar ging het fout. Want het bleek een "mannetje/vrouwtje" rits.
Dus de knobbeltjes komen tegen de knobbeltjes (die je krijgt als je de rits terug buigt)
Snappen jullie het nog?
Het leek zo mooi!

Hup, de hele ritsen la overhoop. Hoe zit het met die dingen.
Ik wist niet dat je zoveel zip-systemen hebt. Zolang die dingen het maar doen, kijk je toch nooit naar hóe het in elkaar zit?


In ieder geval vond ik een rist - een hele dus- die ik wel durfde halveren én waar het mee zou moeten kunnen.

Ding erin gezet en ja hoor, na enig gepluk en geduw, gleed de rits door.
Ha... wat grappig!
Gelijk maar een voering erin gezet.
Toen kwam het volgende probleem.... ik had gekozen voor een denim voering. Dat was een beetje te dik en het rekte uit, zodat ik niet goed uitkwam.
('Hebben anderen dat nou ook?' vroeg ik me af. Al die tutorials gaan van een leien dakje, toch?)

Weggooien en vergeten of nog wat proberen?
Zoals je ziet heb ik dat laatste gekozen. Ik kon het toch niet laten. Ik had er per slot al een goeie rits voor gesloopt.
Dunner stofje gevonden, netter gewerkt en zie boven het resultaat.. 
He he!

Succes met het nadoen. Misschien heb je wat aan mijn verhaal ;-)

Reacties

  1. Leuk tasje, heel apart.
    Je pay it forward komt bij mij niet door daarom reageer ik hier maar even. Ik zou wel mee willen doen maar kan niet zien hoever het er voor staat. Als er genoeg deelnemers zijn jammer dan. Ik hoor of zie het later wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Cool! Is dat met één kant van een rits gemaakt? In elk geval een leuk hebbedingetje. Ik zeg: verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten