haar invlechten


Je zal maar 4 dochters hebben. Ik moet er wel om glimlachen.... de moeder die nu het een na het andere kunstwerkje in het haar van haar 4 dochters maakt, was vroeger als klein meisje nou niet bepaald uit op staartjes... Als ik haar één staartje in deed, ging ze even later in een hoekje onder de tafel zitten en haalde het elastiekje er weer uit. Waarschijnlijk vond ze het niet zo lekker zitten.
Dat veranderde natuurlijk wel. Ze had toch vaak een staart later. 

Vanaf dat ze tiener was, vlocht ze al haren in van alle meiden op ons campingveld. 
Er waren ook 'raar-met-je-haar" dagen daar en dan fantaseerde ze er lustig op los.

Maar ook de gewone dagen kan ze opsieren met dit kunstwerk.
Zoals dochter 3 hier haar haartjes heeft. 
Dit is toch een plaatje!!!




Of de andere dochter...


Trouwens ook wel leuk; toen ze een MBO opleiding volgde, legde ze me uit dat er mode bestaat onder de meiden hoe je je hoofd beweegt en hoe je je haren gebruikt in gebaren.

Ze kon precies voordoen wat in de mode was op dat moment. De ene keer was het met een nonchalant gebaar het hoofd alle haren naar achter slingeren. Dan was het; het haar bovenop samen pakken, beetje schuddend naar achter strijken. Het kon ook zijn; met twee handen het haar naar achter vegen.

Toen ik erop ging letten, zag ik dat ze gelijk had.
Ik denk dat het nog zo is; tiener-meisjes hebben niet alleen mode in kleding, maar ook in hun manier van bewegen. 
Let maar eens op.

Reacties

  1. Wat mooi, die invlechtingen. Ik ben er niet zo'n held in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Elizabeth!
    Ik ga eens op de jonge meiden letten! Heb er zelf natuurlijk ook een in huis met heel lang rood haar...
    Ik vlocht/vlecht zelf mijn haar ook altijd in en doe het ook regelmatig bij mijn dochter, maar jouw kunstwerkjes kan ik niet evenaren hoor! Prachtig!
    Groetjes,
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi vind ik het dat gevlochten haar. heel kunstig, lijkt me wel moeilijk om zelf te doen. Alhoewel ik knip ook altijd mijn eigen haar. Al wel 10 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten