rok met 79 knopen


Nog steeds lagen ze er...restjes stof van gordijnen-stalen.
Ik had ook al eens tassen en een jasje gemaakt van deze stof...ooit gekregen van een tante.
Zie verder  voorjaar in geel; kun je ook in het vlak hiernaast terug vinden...

(voorkant)

 Efin, deze vrolijke lappen zijn eigenlijk net te weinig om er veel mee te doen.. maar ja. er moet toch eens iets gebeuren met die lappenkast vol lappen, die ik heb. Het gaat trouwens weer kriebelen; de lente-creativiteit zal het wel zijn.


De lappen werden dus een rok.... en daar moet dan wel één geheel van worden gemaakt.. dus met een extra geel randje langs de naad.. en waarom niet een heleboel knopen?

(achterkant)

Het zijn er 78 geworden in alle soorten en maten. Geel ,crème, rood, oranje en een enkel blauwtje voor de spanning. En nog een knoop bovenaan om de rok te sluiten natuurlijk. Ik ben er even zoet mee geweest.. heerlijk als je je dat kunt permitteren he?


Oh, enneeeh.... als je nou nog ergens een doos hebt met van die enkele knopen, waar je toch niets mee doet.... dan kun je ook zoiets verzinnen. Wil je dat niet... dan mag je de knopen bij mij dumpen. Mijn knopenvoorraad is nl. nogal geslonken :-)

Reacties

  1. Hai Elizabeth!
    Laat het zonnetje nu maar komen, als dát geen lenterokje is? Wat een lekkere frisse kleuren en de knoopjes maken het echt af vind ik!
    Fijne dag,
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een super leuk rokje,en wat een werk al die knopen er aan zetten maar wel erg leuk.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig geheel is het geworden, een erg leuk idee van die rij knoopjes.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk mam,
    ik mis nog een foto dat iemand de rok aan heeft...
    dus trek hem aan en neem een foto, we willen het zieieieieien!!!
    En eh..bij lente-naai-kriebels houd ik me ook aanbevolen voor een mooie rok! (een brutaal mens heeft de halve wereld)
    kussie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, ik ga naar scholen toe met een kunstles over 'knopen'. Ik heb ook een trui en rok met heel veel knopen. Meestal doe ik dat aan als ik die les moet geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel een heel goeie oplossing. Ik vind het zeer geslaagd en vrolijke voorjaars kleuren. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Elizabeth, wat een ontzettend gave rok heb je gemaakt!! 78 knopen in totaal, kan me voorstellen dat je knopen voorrraad is geslonken!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Errug leuk!! Fijn he, dat lentegevoel?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dat en heel leuk idee met die knoopen!!!
    Gordijnen stof, is ok heel goed voor schorten maken.
    Ik heb en paar vriendinnen die altijd Schorten als caudeau willen .. Ze zeggen dat die van mij zo mooi zijn dat zelfs hun man er mee will werken
    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Enig idee , maar hoe doet u het met strijken van het rok ?
    ik ben ok ijverig aan het naaien
    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten