smockwerk


Smockwerk heeft altijd tot mijn verbeelding gesproken. Het ziet er zo lief en elegant uit.
Dus dacht ik op het laatste nippertje voor we in de auto stapten; "Waar heb ik een lapje ruitjesstof ?
Dan kan ik het weer eens opnieuw uitvinden onderweg". Lapje mee, garen mee en borduurgaren mee..
Ik heb er een dag plezier van gehad en weet nu weer hoe het werkt.



Ik wil er iets van maken, maar meer ruitjesstof heb ik niet dus moet het iets heel kleins worden... ik denk een soort toilettasje of zo.
En het krijgt zeker vervolg, want er zijn nogal wat steekjes die uitgeprobeerd kunnen worden.

Reacties

  1. Dit brengt herinneringen boven. Heb als schoolmeisje op de huishoudschool smocken geleerd. Vond het toen ook erg leuk om te doen. Ooit nog eens een babydoll gemaakt en daarna nooit meer gedaan. Dank je wel voor de herinnering.
    Fijne dag
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat brengt bij mij ook herinnering aan school op, leuk hoor!!!



    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst een bedankje voor je reactie en het meedenken voor een patroon ik heb het filmpje nog niet gezien hij wilde niet laden maar wel veel leuke patroontjes gezien...hij staat bij mijn favorieten..wat een geweldige site..
    Jouw smockwerkje word wel heel schattig ik kan me nog herinneren dat wij op school dit ook geleerd hebben erg leuk om te doen en dat je het ons laat zien....

    lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten