ketting van fietsband?


Binnenbanden van fietsen blijven fascineren. Het is een leuke uitdaging om daar iets mee te doen.
Zo hebben we dat spul wederom meegenomen naar de inloopochtend om ons dit keer geheel te wijden aan het maken van hals sieraden (heb ik dat niet mooi gezegd?)


Dat kon door het rijgen met dun draad en dan kralen ertussen te verwerken....



of met lint. Dan moeten er met een gaatjestang wel eerst gaatjes worden gestanst.

En natuurlijk kun je ook rijgen aan in de lengte geknipte repen die dan als ketting dienen. Ook dan weer eerst stansen.
Het is mooi, als je ringetjes knipt, om die bij verwerking met de binnenkant naar buiten te draaien, dat is een beetje een stoffig uiterlijk en geeft een mooier effect.


Overigens vond ik het nog niet meevallen, om nette rechte repen te knippen. Maar ik denk dat dat een kwestie van veel oefenen is.
Dus; op naar de fietsenmaker om een fietsband te scoren voor een (bijna) gratis sieraad... (op kunstmarkten kosten e een vermogen)
Trouwens: dit is ook leuk voor een meidenfeestje!

Reacties

  1. dat ziet er mooi uit zeg! leuk idee inderdaad voor een feestje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ellis, ik ben op de knutselclub ook met de kinderen met fietsbanden bezig. De kids vinden het ook erg leuk om mee te werken. Ik zal als het klaar is wel foto's op mijn blog zetten. Groetjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh wat leuk. Zo blijkt maar weer dat je van niets iets kunt maken.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kettingen zijn het geworden, en dat van fietsbanden.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk zeg.....je heb altijd van die gave ideetjes...

    groetjes fia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten