mand vlechten van stroken

Na het vlechten van krantenpapier (zie 16 jan 2012) vond ik het wel eens leuk om iets anders te proberen.
Eerst heb ik verpakkings-baleinen gebruikt daarvoor, maar dat was niet haalbaar... te stug. 


Ik kreeg het niet voor elkaar. Het sprong telkens weer los.
Nou lagen er ook nog kartonnen stroken boven in mijn kast.
Dat is beter materiaal om te vlechten.


Maar het omvouwen van de bovenkant werd een probleem.
Het leek een goede optie om die stroken af te knippen op lengte. 
Om ze niet los te laten schieten, heb ik wasknijpers gebruikt.
Met een flanelsteek heb ik de rand daarna vast gezet. En omdat ik toen toch bezig was met katoen, heb ik er gelijk maar een randje langs gehaakt..

Tja... wat doe ik nou mee?  Ik moet het nog eens even verzinnen.
Plant in zetten? 


 Fles wijn in verpakken?

Als rommelmandje op mijn buro? Dat weet ik eigenlijk nog niet.

Zou je lamellen ook zo kunnen vlechten? En er dan bijvoorbeeld een wasmand van maken?

Reacties

  1. dit is een heel leuk mandje voor je platje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk gevlochten bakje zo. Dat randje maakt het af. Blauwe druifjes erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk gevlochten bakje zo. Dat randje maakt het af. Blauwe druifjes erin.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten