irisvouwen op kaarten

Irisvouwen.
Kennen jullie deze techniek?
Dit is een leuke manier van kaarten maken. Ook heel goed te doen met kinderen.
Het resultaat is verrassend.
En het is nog eens goedkoop ook, als je het handig aanpakt. 
Heb je wel eens gekeken hoe de binnenkant van een enveloppe eruit ziet. Bijvoorbeeld van de bank. Of van de giro?
Dat papier kun je verwerken in dit soort kaarten..Kijk maar eens mee.

Deze kaarten zijn gemaakt door Hettie van Veen.


Deze bovenstaande kaarten zijn heel eenvoudig. Je kunt copieerpapier gebruiken voor de eend en bijvoorbeeld het zilveren hartje van een snoeppapiertje. 
Maar ook restjes kadopapier zijn geschikt.


 www.circleofcrafters.com  
Via deze site vind je één en ander over het irisvouwen.
Je tekent met carbon op de achterzijde van de kaart het patroon over. Dat knip je uit. De kaart ligt nu dus opengeklapt voor je; met aan de linkerflap de opening van het figuur dat je hebt uitgeknipt. Schuif nu de tekening onder die opening. (ligt dus tegen de buitenkant van de kaart aan. Je ziet nu door de opening de lijntjes. Langs die lijntjes plak je in volgorde van nummering strookjes van ongeveer 2 cm breed en zo lang als nodig is om het gat goed te bedekken. Plak vast met plakband.
Als je klaar bent, doe je de kaart dicht en zie je aan de voorkant, wat voor moois je hebt gemaakt.



Hier zie je duidelijk de soorten binnenkanten van enveloppen.







Ik zou zeggen; succes.

Reacties

  1. Ik heb al eens eerder iets gezien waar de binnenkant van enveloppen voor werd gebruikt.
    Wat grappig he? Daar sta je helemaal niet bij stil. Deze kaarten zien er prachtig uit. Toch maar es beter op letten in het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat leuk, ik wil het ook maken maar ik snap er niks van eigenlijk,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is mooi zeg. Zo heb ik het nog nooit eerder gezien. Schitterend en grappig, de beheergroep. :-)Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!
    Moet ik maar proberen voor mijn project, maar dan wel met een eigen draai eraan.
    Super:))

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten