Stipwerk

Stipwerk met porseleinverf... dat was de bedoeling voor de inloopochtend vorige week. 
Hettie had borden en schaaltjes gekocht en dus konden we aan de slag met de porseleinverf die er nog was....
Niet dus.. die was uitgedroogd. Helaas. 
Gelukkig hebben we nog wel acrylverf en dus ging de "pret" gewoon door. 
Het resultaat is niet om in de vaatwasser te stoppen, maar het is toch een leuk effect evengoed. 
Stippen... meer niet. 


Ooit een oude witte dien-schaal gestippeld aan de rand. Daar hebben jaren lang mijn eieren in gelegen.
 Paste helemaal bij mijn keuken toen; consequent blauw-wit. 
Die schaal levert nog een leuk verhaal... want al pratend met Elianne  -toen een tiener- was ik de boodschappen aan het opruimen. Melk in de koelkast, koekjes in de kast en eieren op de schaal.
 Helemaal in het vuur van ons gesprek gooide ik het laatste ei met een boogje in de schaal... Hoe kom je bij zoiets, denk je dan. Ik was helemaal confuus dat dat niet ging. En Elianne schiet nu nog in de lach als ze het verhaal vertelt. 



Dus! Die schaal was mijn inspiratie voor deze bordjes. Elianne dacht er anders over...



 want zij maakte een hartjes schaal.. En ik weet; ze lacht af en toe om me, maar ze houdt van me!

Reacties

  1. Wat leuk, dat tsipwerk. Ik heb een dienblad met staphorster stipwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een tof idee ! ik heb onlangs witte bordjes en porceleinverf gekocht en had nog niet echt inspiratie... maar het komt hoe langer hoe meer ! Ik vind het stipjesidee wel erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten