Ernie en Bert of Bert en Ernie


Op de peuterspeelzaal hadden de juffen bedacht dat het leuk was dat vaders en moeders zelf de cadeautjes zouden maken voor Sinterklaas.
Dus toog ik 's avonds in het donker naar het schooltje. 
Waar we met allemaal moeders (en een enkele vader) ijverig aan de slag gingen. Beetje bibberig omdat de kachel nog op sterkte moest komen. Plastic bekertje koffie bij de hand en een tafel vol materiaal.



Op de een of andere manier had een van de juffen beslag gelegd op een enorme partij sokken in oranje en geel. ( ik ben er nog verbaasd over, want hoe kom je dáár nou toch aan?)


Ze hadden een voorbeeld gemaakt en onder hun bezielende leiding konden we aan de gang. Ik weet nog dat ik het leuk vond.

Bert heeft een lang hoofd. Daar zit de mond in de hiel. Keurig gestut door een stukje karton.


Om onderscheid te maken tussen al die Berten en Ernies bedacht ik dat het wel handig zou zijn als ik de naam van onze dochter erop zou maken. Aldus gedaan.



 Hier zie je dat het bij Ernie anders is; zijn mond zit in de afgekipte voet, de hiel is hier de bovenkant van het hoofd.


De kop van Bert wordt opgevuld. (ik weet niet meer wat erin zit. Zou bijv. een oude nylonkous kunnen zijn)
die van Ernie niet. 

Ze worden zorgvuldig door mij bewaard. Natuurlijk. Want ze zijn al op leeftijd. Zeker 17 jaar oud.

Reacties

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten