aquarel kaarten maken

Het is altijd weer leuk om kaarten te maken.
Natuurlijk kan dat heel ingewikkeld, maar het is vooral de bedoeling dat je aan het maken plezier beleeft.
.
Wat denk je van deze kaart met een "eenvoudig" randje.. Alleen het kijken ernaar al bezorgt me een goed gevoel.
Ze zijn dus ook nooit op de post gegaan omdat ik ze gewoon té leuk vind.


En dan deze... ik ben geen schilder, maar experimenteer wel graag eens... in dit geval met materiaal wat voor handen is... dus eenvoudige aquarelverf en met papier "van een kwartje", maar het resultaat voor een ongeoefende schilder is toch de moeite waard...(alhoewel zij nog veel moest leren op dit gebied, zei zij tegen zichzelf)


Misschien is dit hieronder iets beter... ik moet er wel bij zeggen dat het lijkt op iets wat ik had gezien.
De lijntjes erom heen vind ik zelf heel grappig.. geven net het extra cachet; om het maar eens deftig te zeggen.


Natuurlijk kun je ook gaan voor super eenvoudig... niet naschilderen maar afmaken. Vind in een damesblad of wat dan ook; een aquarel.. scheur de helft eraf en plak dat op.... maak het zelf af met een beetje verf... 
Beetje van mij en een beetje van.... nou ja.. ik ben de echte schilder dankbaar.


Als je eens wat wilt proberen, koop dan een mooie aquarelkaart en probeer het na te maken. 
Ik verzeker je dat het niet zo mooi wordt als de echte... in ieder geval anders. Maar wat maakt het uit.. je bent er vast blij mee als het toch een mooi plaatje wordt..
Dat was een gast van de inloop-ochtend wel, toen ze ontdekte dat een kwast vasthouden dit resultaat opleverde... en dat is nou precies wat we willen... mensen laten ontdekken dat er zoveel leuke dingen zijn om te doen.


Reacties

  1. wauw he wat goed zeg, wat leuk gemaakt, ik kan het niet hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi, ik zeg altijd iedereen kan schilderen want elk stukje is uniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ik vind je creaties zo beroerd nog niet hoor. Ik vind ze eigenlijk wel grappig! Ook al maak je gebruik van wat werk van een ander, door een aanvulling van eigen hand wordt het toch steeds weer iets heel nieuws!! Leuk toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is leuk om te doen, dat schilderen. en al zijn er velen beter dan ik, het is altijd weer een verrassing wat er uit de verf komt. ;)
    Maar die van jou vind ik wel heel erg leuk.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die randjes zijn zo leuk en vrolijk! en je aquarelletjes zien er ook prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Elizabeth, wat leuk zeg! Bedankt voor je linkje! Ik vind het tweede werk met de lijntjes er omheen echt goed gelukt! En wat een goede tips geef je hier. Superbedankt. Nadoen werkt echt goed, gewoon de kunst afkijken :-) Morgen laat ik zien wat ik nog meer heb gemaakt, toen was ik zelf ook verbaasd over wat er uit mijn handen kwam.
    Nogmaals bedankt voor je linkje!

    groetjes,
    Karin Joan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten