knipwerk boom



Voor een paar raamhangers ben ik aan het bedenken of ik er knipwerk in kan maken.
Daarvoor moet ik wel oefenen.
Dus ben ik aan het experimenteren met wat bomen en knipwerk.

Eerst een boom tekenen. Zo ongeveer



 Maar als er iets uitgeknipt moet kunnen worden moeten de takken dikker..


nog even doorgaan met die lijntjes.


 Dan wordt het zoiets. En nu nog eens proberen om te knippen..... 


Maar is dat iets voor een raamhanger? De achterkant wordt dan nl. zo, en ik weet niet of ik dat leuk vind:


Moet ik nog even over denken.... ik kan natuurlijk ook aan deze kant een boom tekenen.

En ik zal ander materiaal moeten gebruiken. Tot nu toe is het expiriment gelukt.
Ik zie ook nog wel leuke mogelijkheden voor andere uitvoeringen op deze manier.

Reacties

  1. Hai Elizabeth!
    Wat een priegelwerkje! Maar ik vind dat het al wat begint te worden hoor! Soms moet je het even laten liggen.
    Ik had hele mooie armbanden gezien van kleine kraaltjes, ben er al dagen mee bezig hem na te maken. Maar het lijkt er niet op! Mijn band is elastisch geworden (kan handig zijn) maar was niet de bedoeling... Ik kan het dan niet uitstaan dat het niet lukt! ...... Lijkt soms zo simpel, maar is het dan niet.
    En dat “mofje” van mijn tekening: was van plan om voor de winter misschien eens een mofje te gaan maken. Als het zo ver is zal je hem wel zien, als hij lukt tenminste!
    Ben benieuwd hoe het met jouw boom gaat worden!
    Fijne dag,
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het mooi worden zo...
    Wel een geduldwerkje hè.

    Staat ook altijd nog op mijn 'to do list' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor knippen, het doet me denken an silhouetteknipwerk, misschien kan je eens googlen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien bij de stam ook wat knippen zodat het duidelijk wordt dat het ene boom is ...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten