knietjes repareren, hoe doe je dat?

Van de kleindochters waren er broeken meegekomen om te repareren. De knietjes he!.. Of oma er nog wat van kon maken?

De eerste broek is voor kleindochter van 11, die wil natuurlijk geen "toeters en bellen" tenzij ze ze zelf bedenkt.
En dan behoren oma's te zorgen dat ze vooral niet op de verkeerde manier opvallen.
Dus die zwarte broek moest discreet worden gerepareerd.


En dan een broek met op allebei de knieën een hele geschiedenis van gaten en stoppen. 
Daar moest weer iets anders mee.
Hartjes erop. Dat is wel wat voor een meisje van 6. Maar om die tere lapjes te beschermen, heb ik er ook een stukje overheen gezet van horregaas... dat is sterker en beschermt de hartjes.


Voor diegene die nog nooit knietjes hebben gerepareerd op broeken..... zoek de naad die niet dubbel gestikt is. Zie onder;


Die naad torn je open...
Soms zit die naad aan de buitenzijde van het been, soms aan de binnenzijde.
Ver genoeg open maken zodat je de broekspijp ruim onder de machine kunt krijgen.
Speld de applicatie erop (evt. verstevigde stof)  en naai die vast.
Daarna de pijpen weer dichtstikken en zigzaggen.
De grootste klus is behalve tornwerk het zoeken van een goed kniestuk (juiste stof en/of structuur).

Die gaaszakken zijn een grapje.. ik hoop dat ze het leuk vindt.
Je kunt er bijvoorbeeld mooie kleurtjes snoeppapiertjes in sparen of een plaatje tussen stoppen.


Reacties

  1. GOH, Jij bent en super Oma, ik weet zeker dat ze het bartstikke mooi zullen vinden. En bedankt voor tip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ik heb een verstelblogje in de maak staan voor volgende week ;-)
    Eerder heb ik de knietjes al uitgelegd, maar die schuine stroken van jou zijn ook mooi zeg! Daarbij heb je dan wel de doorgestikte kant ook opengemaakt... dat vind ik zelf het vervelendst. Zet jij ook weleens nieuwe ritsen in?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaak gedaan, nieuwe knietjes maken, maar die uitvinding met dat gaas kende ik niet, erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie herstel werk
    vond het Diagonaale het meest Elegant !!!

    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten