mini kamertje inrichten.

 Het kleinste kamertje in ons vorige huis heeft verschillende kinderen gehuisvest. Als laatste werd het ingericht voor onze jongste dochter.
We hadden geen geld voor nieuw. Het bed zat er "vast" in en er hoefde dus alleen maar opgeknapt te worden.


Het plafond was laag, want er zat nog een zolder boven, die we zelf gemaakt hadden.


 




Vóór haar zat haar broer in die kamer en had boven in de rand allemaal spijkers geslagen om er petten op te hangen.
Dochterlief hing er haar sleutelhangerverzameling aan.


Voor hem hebben we indertijd dat vaste bed getimmerd.


Daarvoor was het een babykamer..  Het is piepklein. Er kon geen kast in. Wel een bureaublad eerst op stahoogte als commode, later kon dat wat naar beneden om aan te werken.
De open kast vond ik heel handig om babykleertjes in te leggen. Geen gezeur met deurtjes en onder uit de commode (mis) grijpen. Het voldeed zo goed. En koste nauwelijks geld. Bovendien was onze slaapkamer er vlak naast; ook wel handig met een baby.



Dit was dus de babykamer; met een wieg zelf bekleed met praktische bloemetjeskatoen. Kon lekker in de wasmachine. 



Hier die open kast met commode.. heel handig.



Hier zie je nog met de door mijn schoonzus geborduurde lap met kinderliedjes. En de lamp van ijslolliestokjes die mijn opa maakte.
Verleden tijd. Maar misschien wel leuk om te zien hoe een piepklein zolderkamertje optimaal dienst deed.

Reacties

  1. erg leuk om te zien,je kunt zoveel doen met een kamertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's. Sterkte met je lege nest syndroom. Ik vind het leuk om te zien hoe dat kamertje dienst deed voor een veilige plek bij meerdere kinderen.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Elizabeth! Ik voel me vereerd dat je me getagged hebt! Het zal best even wennen voor jullie zijn zo zonder kinderen thuis! Sterkte en Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten