papiertouw bloemen

Een aantal jaren geleden kwam ik op een hobbybeurs een stand met papiertouw tegen. Wat mooi materiaal dacht ik.

Toen kwam ik een poos daarna papiertouw tegen bij de W. 
Kun je daar hetzelfde mee als met dat touw op de beurs?
En dus zat ik deze week naast mijn man in de auto. Want anders had ik geen tijd om het te maken.
De rit van onze woonplaats naar die van onze jarige schoonzoon was net lang genoeg om een paar bloemen te maken




Nu bleek wel, dat er papiertouw en papiertouw bestaat. De aquablauwen boven zijn goed en breed.
De rozen als stampers bleken smalle strookjes in elkaar gevouwen te zijn. Wel een lief kleurtje, maar niet helemaal wat ik bedoelde met papiergaren.
De groenen (boven) bleken twee smalle repen in elkaar gedraaid te zijn, maar daar kun je wel mooi schutblaadjes van maken (zie bovenste bloem) en meeldraden.( zie hier boven.)



Ik heb er een touwtje aan gebonden om houvast voor de bloem te hebben.



Deze gele bladen zijn wat smaller dan die aqua....en breder dan het groene materiaal.



Je kunt de punten in elkaar laten zitten, zoals de aqua bloemen, maar je kunt ze ook helemaal uitvouwen en dan rond knippen zoals deze paarsen.



Allemaal leuke mogelijkheden. Op de inloopochtend hebben mijn mede-knutsel-genoten het ook eens geprobeerd.. Leuk resultaat. Als je nou een aantal bloemen maakt en die in je ficus steekt, dan heb je een bloeiende plant. Toch niet gek voor zo'n warme nazomer.



Ok... het kan zelfs heel uitbundig of meer bescheiden. En als je geen papiertouw kunt vinden, kun je altijd nog overstappen op het bekende crepepapier..(zie onder) Daar is ook helemaal niks mis mee. Toch?

Reacties

  1. Zucht. Wat kunnen mensen toch mooie dingen maken. Echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Papiertouw nog nooit van gehoord. Maar je hebt er weer wat moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...wat mooi!!!!Maar van papiertouw heb ik ook ng nooit van gehoord.
    Prachtige kleuren!!!Hier word ik helemaal vrolijk van.
    Fijn weekend elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het wel, echter niet onder de naam papiertouw! Hoe het wel genoemd werd, weet ik zo snel niet meer.

    Voor jaren terug werden er vaak strikken van gemaakt.
    Dat je er zo'n leuke bloemen van kunt maken, wist ik ook niet.Heel apart!

    Fijne zonnige zondag!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten