frivolité haakwerk


In een oude uitgave van handwerken vond ik dit haakwerk.
Mooi he? Ik houd van frivolité; heb ik verschillende randjes gemaakt.
Maar als je katoen gebruikt, ziet het er heel anders uit dan met het dunne frivolité draad.
Onderstaand voorbeeld heb ik eens uitgeprobeerd.. Ik was nl. opzoek naar een leuk randje.



Ik merkte wel dat die gewone haaknaald niet werkte.. met een gewone haaknaald moet je handmatig de steken over de lus wippen. Maar zelfs zo vind ik het leuk om te doen. En dus heb ik voorlopig een mooie rand van 8 meter gehaakt.Leuk voor langs gordijnen of zo.




Je ziet dat ik gewone katoen heb gebruikt. Prima om te doen. Het wordt wel een beetje grof.
Volgende keer gebruik ik wat minder 'lossen' ertussen zodat de lusjes dichter op elkaar komen.


Het grappige was, dat ik precies hetzelfde randje tegen kwam op een hobbymarkt. Je kon het kopen.

Reacties

  1. goh mooi, ik zou het niet klaarkrijgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met de klosjes gaat het ook heel goed, maar ik denk dat je wel een stevige draad moet gebruiken. Het is leuk werk en je kan het gemakkelijk meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er zo teer uit altijd. Ik vind het mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi. Vind het zo leuk dat het haakwerk weer helemaal terug is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit lijkt mij ook mooi om te maken. Jammer dat de tekst van plaatje 7 & 8 missen. Toch maar even proberen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten